• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexpriser ökar med 4% i februari

Micke77

Breitling
Faaen, just min tur, hade hoppats på att få ihop pengar till en sub av något slag nångång till sommaren...
Man skulle ju kunna tro att dom inte höjer listpriserna såååå mycket med tanke på världsläget.
 

David

Bödeln
RolexEnforcer la ju upp 2015 års DJ-priser på IG för några dagar sen, med vissa höjningar tror jag.

Edit: Länken :)



Verkar krävas konto för att kunna läsa. Prislistan är marknadsspecifik, en höjning i USA innebär inte automatiskt en höjning i Sverige. Ingen vet på förhand när priserna kommer att gå upp för en viss marknad, det enda man kan vara säker på är att de förr eller senare gör det.
 

Frosse

Cartier
Verkar krävas konto för att kunna läsa. Prislistan är marknadsspecifik, en höjning i USA innebär inte automatiskt en höjning i Sverige. Ingen vet på förhand när priserna kommer att gå upp för en viss marknad, det enda man kan vara säker på är att de förr eller senare gör det.

Det har du rätt i.

För den intresserade kommer här en skärmdump från IG:
Skärmavbild 2015-01-08 kl. 14.05.20.png
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Pågrund av valutaändringar så vågar jag betta på att prisjustering är på G. Detta innebär ju iof inte att Rolex höjer inköpspris så mycket som att det blivit dyrare för svenska AD:s.
 

par

Patek
2-Faktor
Om jag minns rätt höjer alltid Rolex på sommaren. Fanns någon tråd på trf om statistiken. Tror det nästan aldrig hänt annat än sommar/sensommar.
 

Portofino

Panerai
Minns inte riktigt, men gissar 2010 eller 2011.


Lustigt hur den alltid väntas i morgon, så att det är bäst att handla idag.
Visserligen! Men i detta fall tittade jag på en tung guldare och gjorde det klart för honom att ett köp först kan bli aktuellt kring maj. Han sade då att han kan lägga undan uret tills dess och således slipper jag prishöjningen. Sjukt bra service må jag säga och ett vänligt men upplysande finger till dem som i en tråd ifrågasatte varför man ska skapa en relation till en AD.
 
Visserligen! Men i detta fall tittade jag på en tung guldare och gjorde det klart för honom att ett köp först kan bli aktuellt kring maj. Han sade då att han kan lägga undan uret tills dess och således slipper jag prishöjningen. Sjukt bra service må jag säga och ett vänligt men upplysande finger till dem som i en tråd ifrågasatte varför man ska skapa en relation till en AD.



Sorry för OT. Men jag är nyfiken.. Vad var det för tung guldare? :)
 
Topp