• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexrånare i Sthlm åtalas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mauritz

Rolex
En bild säger mer än 1000 ord.
image.jpeg

Gatlopp e ett annat tips..
 
  • Like
Reactions: SSL

marw

Panerai
2-Faktor
Jag förstår inte syftet med dessa trådar, vad är nytt och vad ska diskuteras på ett klockforum? Konstigt nog brukar de fyllas med just hängning, gatlopp, prygel och nu även slaktmaskar allt efter att klockan blir senare på kvällen/natten. Antar att det kan vara ett uttryck för vissa medlemmars dåliga ölsinne.
 

Mauritz

Rolex
Har inget med ölsine att göra överhuvudtaget.
Idag har det vart mest champagne men tycker fortfarande att man kan hänga as som inte ser skillnad på ditt och mitt eller låt varje individ försvara sin egendom med alla medel som krävs.Vad är ditt förslag? 1 år på kåken är som dagis för dessa snubbar, men kan vara en livslång plåga för brottsoffret. Tyvärr är vår straffskala alldeles för låg för denna typ av brott. Nu tror jag att man generaliserar lite när man skriver att man bör hänga dessa avskum men gemene man är nog rätt trötta på dessa typer av brott. Personligen tycker jag dock att man kan hänga asen..
 
Jag förstår inte syftet med dessa trådar, vad är nytt och vad ska diskuteras på ett klockforum? Konstigt nog brukar de fyllas med just hängning, gatlopp, prygel och nu även slaktmaskar allt efter att klockan blir senare på kvällen/natten. Antar att det kan vara ett uttryck för vissa medlemmars dåliga ölsinne.

Se det som en motreaktion på den galopperande kriminaliteten.
Denna typen av brott har tyvärr blivit vardagsmat.
Avtrubbningen och acceptansen har, hos gemene man, hamnat på osunda nivåer.
Man kan ju fundera på vart samhället är på väg när det idag finns juridiska begrepp som t ex "våldtäkt av normalgraden" (?).
Är det inte nog nu?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tuff kille. Räcker inte att sno klockan, måste först puckla på tjejen ordentligt. :mad: Tjära, fjäder och en roddbåt med en ordentlig knuff..
 
Anledningen till att detta begrepp finns inom juridiken är för att skilja en våldtäkt från en grov våldtäkt, inte för att en våldtäkt är normal

För en lekman kan det svenska rättssystemet minst sagt förefalla lite märkligt. Är det konstigt att man har svårt att ta det på allvar. Man kan ju fundera på logiken i begreppet: "Livstids fängelse - sedan utvisning (?)
Det blir liksom lite Monty Python över det.
 

snare 2

Breitling
2-Faktor
Fy fan. Men GM får rätt milt straff som vanligt. Att slå en person och råna denna blir väl inte mer än fotboja?


Att han dessutom är dömd för flera våldsbrott och rån sedan tidigare så är det absurt om han inte åker in i fängelse

Vidrigt samhällsklimat vi lever i, inte konstigt att införseln av illegala vapen så som pepparspray, elpistoler och olika batonger mm ökar så markant
 
Senast ändrad:

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
För en lekman kan det svenska rättssystemet minst sagt förefalla lite märkligt. Är det konstigt att man har svårt att ta det på allvar. Man kan ju fundera på logiken i begreppet: "Livstids fängelse - sedan utvisning (?)
Det blir liksom lite Monty Python över det.
Livstids fängelse innebär att man sitter i fängelse så länge rättssystemet anser det lämpligt (maxet är alltså livstid), ett exempel på en individ som suttit längre än genomsnittet och inte ser en frigivning på sin horisont är Jackie Arklöv. Rättsystemet är absolut förvirrande i sin terminologi ibland med gamla termer blandade med tekniska begrepp som inte lekmän förstår, men att kalla det Monty Python-liknande är orättvist. Glöm inte heller att det är våra kära folkvalda som skapar lagarna, jurister kan bara göra så mycket med materialet de får ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag kan sätta ett NATO på att denna vidriga ursäkt till man kommer att få kortare straff än killen som stal polistjejens mobil i Rålis. Rättssystemet är absurt. Tyvärr handlar mycket om vad amatörnämndemännen tycker och tänker själva.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp