• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roligaste klockorna för runt 1000-lappen?

Asplund

Patek
2-Faktor
P_20150524_212110.jpg


Standard.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En automatisk vattentät Vostok från 80/90-talet, är inte alls fel! Köpte denna, sålde, och köpte tillbaka. Förmodligen mest "vintagepang" för pengen, av alla de mekaniska klockor jag haft, IMHO :) Verkar dock bli mer och mer sällsynta, och därmed stiger priserna.





Automatiska vintage Certina DS, är nice. Har bl.a. haft denna...



Annars tycker jag en vintage Rado Purple/Green/Golden Horse och Bulova är ganska kul också. Även om de kanske är lite väl lika vissa andra klockor :)


 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En automatisk vattentät Vostok från 80/90-talet, är inte alls fel! Köpte denna, sålde, och köpte tillbaka. Förmodligen mest "vintagepang" för pengen, av alla de mekaniska klockor jag haft, IMHO :) Verkar dock bli mer och mer sällsynta, och därmed stiger priserna.





Automatiska vintage Certina DS, är nice. Har bl.a. haft denna...



Annars tycker jag en vintage Rado Purple/Green/Golden Horse och Bulova är ganska kul också. Även om de kanske är lite väl lika vissa andra klockor :)


EDIT: Ang. Rado och Bulova, så har jag inte haft dessa tillräckligt länge för att egentligen kunna uttala mig om kvalitén gällande urverk. Antar att man inte får något super för 1k, precis som själva finishen på resten av klockorna. Någon som har mer erfarenhet av dessa, kanske kan fylla på med info?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Hur är känslan på den?

För det priset så förväntar man sig kanske inte finish o känsla i toppklass direkt - eller?


Länken är väl sådär men finishen på boetten är som vilken Omega som helst :D

Ärligt så är det jävligt mycket klocka för pengarna IMO
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Paketöppningsdags!


DHL var precis här. Skönt att få bidra till samhällets omkostnader!

image.jpg


Det sagt så bränner vi väl helt enkelt av en bildsvit. Det blev något till min blivande fru också...

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Lätt värt en dryg tusenlapp för varsin beater! Tack för alla bra tips i tråden. :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    179.6 KB · Visningar: 104

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Gah. Nu va ja tvungen å beställa en Seiko ju! Hoppas på leverans innan helgen iaf :nailbiting:
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Paketöppningsdags!


DHL var precis här. Skönt att få bidra till samhällets omkostnader!

image.jpg


Det sagt så bränner vi väl helt enkelt av en bildsvit. Det blev något till min blivande fru också...

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Lätt värt en dryg tusenlapp för varsin beater! Tack för alla bra tips i tråden. :)
Mycket för pengarna. Hoppas Gshocken går igång!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
EDIT: Ang. Rado och Bulova, så har jag inte haft dessa tillräckligt länge för att egentligen kunna uttala mig om kvalitén gällande urverk. Antar att man inte får något super för 1k, precis som själva finishen på resten av klockorna. Någon som har mer erfarenhet av dessa, kanske kan fylla på med info?

Brukar sitta eta-automat i rado. Liknande de som sitter i andra vintage-klockor som inte kör in-house. Dvs inget speciellt att klaga på som inte också gäller andra eta-klockor. :)
 

POO

Panerai
Håller med om att länken sitter skönt Asplund
Förstår inte vart dom får det till en länk som vaxar av håret ifrån.


Jag behövde inte ha min stängd, den bet sig fast av sig själv liksom. Ta av den sen var ungefär lika kul som en manzilian.


Kul klocka dock, men som med alla billiga seikos behöver man imho få på ett annat band eller länk och det var ju svårt här.
 
Topp