• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolle för ca 40-50k; vad välja..?

Vilken Rolle rekommenderar du till Spritsmugglaren?


  • Totala väljare
    113

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kära KS

Har börjat jobba igen efter semestern och är lite uttråkad så här på kvällen (har tvättstugan dessutom :arghh:)

Kom att tänka på om det är läge att gå från 2 klockor till 3 st igen...

Baserat på min historik så är jag en sugare för Rolex, så jag antar att det kan bli en sån till - men andra förslag är intressanta oxå.

Kan tänka mig en budget på 40-50k. Nytt likaväl som vintage är av intresse. Har idag en Sub 1680 och en Oysterquartz, så lådan består primärt av vintage med andra ord.

Rösta gärna på alternativen ovan och skjut in kommentarer om så önskas

För er som är less på såna här tråkiga "hjälp-mig-att-välja-en-klocka-eftersom-jag-är-efterbliven" - bortse från denna tråd - men ni andra som gillar sånt här: kör hårt!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kära KS

Har börjat jobba igen efter semestern och är lite uttråkad så här på kvällen (har tvättstugan dessutom :arghh:)

Kom att tänka på om det är läge att gå från 2 klockor till 3 st igen...

Baserat på min historik så är jag en sugare för Rolex, så jag antar att det kan bli en sån till - men andra förslag är intressanta oxå.

Kan tänka mig en budget på 40-50k. Nytt likaväl som vintage är av intresse. Har idag en Sub 1680 och en Oysterquartz, så lådan består primärt av vintage med andra ord.

Rösta nedan på alternativ och skjut in kommentarer om så önskas

För er som är less på såna här tråkiga "hjälp-mig-att-välja-en-klocka-eftersom-jag-är-efterbliven" - bortse från denna tråd - men ni andra som gillar ju sånt här: kör hårt!



Köp min Sub C date (nästan inom budget:D) !:p
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Du får en snuskigt fin matt 1675 för den pengen. Utmaningen är bara att hitta det perfekta exemplaret. Hyfsat mycket mer sport än att köpa något massproducerat nytt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Du får en snuskigt fin matt 1675 för den pengen. Utmaningen är bara att hitta det perfekta exemplaret.

Har kollat runt på C24 nyss på 1675 - knepigt att hitta en med lagom patina på index samt lite fadad bezel... Hoppas bara den inte blir för like en 1680 bara
 

max

Dancing Queen
1675 för hela slanten eller vittavlad 16570 och en ezm3 som beater nu när de sänkt priset :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har kollat runt på C24 nyss på 1675 - knepigt att hitta en med lagom patina på index samt lite fadad bezel... Hoppas bara den inte blir för like en 1680 bara
Nöjet är att jaga. Kolla på case och tavla och nöj dig inte innan det är perfekt. Maila handlare och lev rövare tills de hittat den bästa du kan få. 50k räcker till en monsterklocka om du skiter i c24 och lokala klockskojare. Att hitta ett perfekt bezel-inlägg är av marginell betydelse då det är en jakt i sig efter du köpt klockan. Kostar inga miljoner utan handlar bara om att leta runt lite.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Du har redan två av de klockor som ingår i min drömklocksamling: OQ och 1680. Bara att gå vidare med 1803 Day-Date och en 1655 Exp 2 så är du hemma. En chrono behövs förresten också och då faller min röst på Tudor Big Block eller nån IWC.

Edit: 1655 förstås utanför den budget du angivit.
 

DrDre

Patek
Om man verkligen vill ha en Daytona så skulle jag nog försöka stretcha lite på budgeten. Om man ändå ska lägga 50, så är det nog smartare att lägga 65 på det man allra helst vill ha.

Mitt val hade blivit en Daydate på rem. Iom att du redan har några stålrolex så blir ju DD'n något lite annorlunda.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Benhård radial? Caset kunde varit marginellt roligare men allt som allt en sjukt frän dinka. Svart bezel snyggt samtidigt som du sen kan komplettera med en pepsi.

http://sheartime.com/product/1977-rolex-gmt-master-ref-1675-4

a8503990289bd033fac97268bf96b0f5.jpg


Bara ett exempel på vad du rymmer inom budget.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Daytonan är väl något som skulle komplettera bäst, men om du är mer åt vintagehållet, blir väl motsvarande över budget, så då blev Gmt pepsi det givna valet. Där kan man ju variera med andra inlägg också. Annars är väl en vintage DD ett bra alternativ.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Om man får vara lite kritiskt, vad är det som är så läckert med Daytona? Förstår verkligen inte den klockan.
Köp en sportrolle till, enda rätta.
 
Topp