• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolle för ca 40-50k; vad välja..?

Vilken Rolle rekommenderar du till Spritsmugglaren?


  • Totala väljare
    113
D

Deleted member 1265

Guest
Gatorade, supersnygg! Men den får man väl inte för 40-50?
Annars röstar jag ny subc no date!
 

Niklas A

Omega
Hulken såklart :D Jag gillar min mer och mer för varje dag som går. Den är otroligt vacker!

q2NYrrl.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kära KS

Har börjat jobba igen efter semestern och är lite uttråkad så här på kvällen (har tvättstugan dessutom :arghh:)

Kom att tänka på om det är läge att gå från 2 klockor till 3 st igen...

Baserat på min historik så är jag en sugare för Rolex, så jag antar att det kan bli en sån till - men andra förslag är intressanta oxå.

Kan tänka mig en budget på 40-50k. Nytt likaväl som vintage är av intresse. Har idag en Sub 1680 och en Oysterquartz, så lådan består primärt av vintage med andra ord.

Rösta gärna på alternativen ovan och skjut in kommentarer om så önskas

För er som är less på såna här tråkiga "hjälp-mig-att-välja-en-klocka-eftersom-jag-är-efterbliven" - bortse från denna tråd - men ni andra som gillar sånt här: kör hårt!

Min andra post här på KS (lätt att hålla räkningen så här i början)...

... Med tanke på din 1680 och OQ, så föreslår jag att du ska fortsätta på inslagen bana med vintage. Om din OQ är en 17000 med Oysterlänk så föreställer jag mig att en 1675 med Jubile-länk skulle vara ett härligt tillskott. Om din OQ är en 17014, så känns det kanske mer lockande med en 1675 på Oyster. En 16750 är förstås ett praktiskt alternativ med sin quick-set-funktion. Det skulle ge dig en mix av sport/klassiker/dress (men fortfarande med sportigt anslag).

Eller varför inte en Datejust Turn-o-graph, 1625 eller 16250; en vintage sportig variant av en klassiker. En av mina favoriter och något man sällan ser. (Jag borde nog posta en bild på min som ev insipriation... men kaffet jag dricker smakar så gott att jag ids inte hämta kameran... ska bättra mig... jag vet ju att snack utan bilder inte alltid gäller...)

F.ö. bör du kunna få två 1625/16250 för budgeten, så varför inte en på jubile-länk och en på Oyster, för omväxling. :)

Lycka till!

mvh A
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Min andra post här på KS (lätt att hålla räkningen så här i början)...

... Med tanke på din 1680 och OQ, så föreslår jag att du ska fortsätta på inslagen bana med vintage. Om din OQ är en 17000 med Oysterlänk så föreställer jag mig att en 1675 med Jubile-länk skulle vara ett härligt tillskott. Om din OQ är en 17014, så känns det kanske mer lockande med en 1675 på Oyster. En 16750 är förstås ett praktiskt alternativ med sin quick-set-funktion. Det skulle ge dig en mix av sport/klassiker/dress (men fortfarande med sportigt anslag).
Det är en 17000 på oyster som jag har. Har kollat på GMT på jubilee, men är inte alltid kompis med den länken
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det är en 17000 på oyster som jag har. Har kollat på GMT på jubilee, men är inte alltid kompis med den länken

Härligt! 17000 är - enligt min mening - den bästa. Förstår känslan om jubile-länken. Tog mig många år att komma till ro med att den faktiskt är skönare att bära än Oystern... Endast en väl ingången Oyster kan närma sig ett jubile-band... Men över 90% av tiden sitter det just ett Oyster-band på min handled. Dock kan jubile funka i oväntade sammanhang, tycker jag, på modeller som man kanske inte förväntar sig, som så här (gammal bild som jag postat på annat forum förr):

jubileeAndSuit3_sm.jpg


Eller så här (ännu äldre bild... två år sedan... men jag tycker kombinationen känns spännande och ... oväntad):

2011_08030494.jpg


Inte dina alternativ, men det var kombinationer som dessa som "tippade över" mig när det gäller jubile-länken. Jag har några lösa länkar och tillhörande änd-länkar som gör att jag kan kombinera lite efter humör.

Mvh A
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Helt klart en GMT och då självklart med ett pepsi. Förslagsvis en riktig jävla käftsmäll till 1675, du får mycket fint för den pengen. Kul men en liten färgklick och jag håller det inte helt osannolikt att den inom tid skulle kunna konkurrera ut din 1680...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Helt klart en GMT och då självklart med ett pepsi. Förslagsvis en riktig jävla käftsmäll till 1675, du får mycket fint för den pengen. Kul men en liten färgklick och jag håller det inte helt osannolikt att den inom tid skulle kunna konkurrera ut din 1680...
Testade ju din på GTGn innan Kaplans, den var riktigt trevlig. Såddes nog ett litet frö där...
 

Sond

Patek
Härligt! 17000 är - enligt min mening - den bästa. Förstår känslan om jubile-länken. Tog mig många år att komma till ro med att den faktiskt är skönare att bära än Oystern... Endast en väl ingången Oyster kan närma sig ett jubile-band... Men över 90% av tiden sitter det just ett Oyster-band på min handled. Dock kan jubile funka i oväntade sammanhang, tycker jag, på modeller som man kanske inte förväntar sig, som så här (gammal bild som jag postat på annat forum förr):

Eller så här (ännu äldre bild... två år sedan... men jag tycker kombinationen känns spännande och ... oväntad):

Inte dina alternativ, men det var kombinationer som dessa som "tippade över" mig när det gäller jubile-länken. Jag har några lösa länkar och tillhörande änd-länkar som gör att jag kan kombinera lite efter humör.

Mvh A

Kan du slänga upp en bild på din Turn-o-graph. Det är en klocka jag gått och fått ett intresse för den senaste månaden. Vi påstår givetvis att det är för att inspirera JS_80..:angel:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kan du slänga upp en bild på din Turn-o-graph. Det är en klocka jag gått och fått ett intresse för den senaste månaden. Vi påstår givetvis att det är för att inspirera JS_80..:angel:

Tackar som frågar. Nyss utkommen från möten och ännu inte färdig, så jag måste få återkomma...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har du mailat Shear än JS_80? Spencer66 kan säkert hjälpa dig komma i kontakt med mannen om så krävs.

GMT:n lär inte vara kvar länge i det skicket.
 
Topp