Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rookie och mod...

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av JMolin, 21 juli 2015.

1. JMolin
    Trådstartare

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    Halloj!

Klockvärlden har expanderat för mig. Det började i vintage dressur och spred sig sedan in i divers, och det oundvikliga när man börjar intressera sig för dykare är väl modderiet. So here I am. Jag har aldrig tidigare på allvar plockat isär en klocka och än mindre moddat den och har därmed lite frågor kring ämnet.

1. Vad för verktyg krävs för att man ska kunna "ta sig runt" i modderiet utan stora investeringar men samtidigt relativt obegränsat?
    2. Vart får man tag i trevliga delar till klockorna? Finns det någon organiserad säljare?
    3. Vilken är en bra entry-level-klocka när det kommer till detta? Jag antar att SKX-serien är bland de bästa alternativen, baserad på bildgooglingar och trådläsning :)

Allt gott
    Jacob

2. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    JMolin gillar detta.
  3. JMolin
    Trådstartare

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    mofo gillar detta.
  4. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    Bara att köra på, finns gott om inspiration på nätet.

5. JMolin
    Trådstartare

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    Ja, herregud. Nu måste jag nästan skaffa mig en SKX007a bara för att börja byta ut delar på nybörjarnivå.

6. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    Jag är ingen erfaren moddare, men vad jag sett så är Seiko ett de vanligare objekten folk vill modda, varför vet jag inte, kanske för att de är moddvänliga, mycket delar tillgängligt osv. SKX007 är en klocka som du kan hitta för en billig peng också, brukar komma upp i KÖP&SÄLJ med jämna mellanrum. Lycka till.

JMolin gillar detta.
  7. JMolin
    Trådstartare

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    Ja, för min del är det storleken, förvärvspengen och tillgängligheten på delar och kunskap som lockar. Stort tack, blir spännande att se vart detta bär..

8. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    När du är på gång hoppas jag man får se lite bilder.

9. JMolin
    Trådstartare

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    Ja, hade varit jävla kul att komma igång. Det enda är väl att jag är ny i klockvärlden och för bara en vecka sedan köpte min första dykare, en Orient Raven, som jag älskar. Nu kanske man behöver spara lite pesetas ett tag. Men så småningom, så småningom :)

10. mofo

mofo Friends of KS

Från:
    Skåne
    Gör som vissa andra här och gå inte på krogen några månader, det handlar om prioriteringar :)

JMolin gillar detta.