• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Root beer eller Pepsi?

Vad ska mullvaden fira med?

  • Root beer är äckligt, Pepsi ska det vara!

    Röster: 48 39.7%
  • Pepsi är trist, gå på Root beer!

    Röster: 49 40.5%
  • Skit i läsken, köp en ubåt!

    Röster: 24 19.8%

  • Totala väljare
    121
  • Enkät stängd .
Som kanske antyds av mitt forumnick är innevarande år ett jubileumsår för mig. Av denna anledning hade jag tänkt införskaffa något trevligt att fira mig själv med. Mina första tankar gick åt det här hållet:
USS_Nautilus_SSN571.JPG

Men jag är en enkel man och det kändes lite övermaga med en såpass exklusiv sak. Jag är nog helt enkelt inte tillräckligt sofistikerad...

Jag landade istället här:
gmt-greenwich.jpg


Nu är bara frågan vilken variant jag ska ha,
denna:
pepsi-010000.jpg

Eller denna:
root.png


Och jag vet, det är svintråkigt med trådar som dessa ("hjälpjagvetintevadjagskaköpa"), men jag har kommit till vägs ände i den här frågan och måste få hjälp med beslutet. (Det är f ö inte aktuellt med att köpa båda just nu, annars hade jag gjort det.)

För att specificera lite bättre är det dessa valet står mellan:
  • Rolex GMT Master 1675 "Pepsi"
  • Rolex GMT Master 1675 alt. 16753 "Root beer", Nipple dial
Jubileelänk är, om inte ett måste så åtminstone att föredra.

Tack för att du orkade läsa ända hit, och ännu mer tack för synpunkter och om du röstade!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Kul bilder i tråden!

Men varför "för osofistikerad" för en Sub?!? Och de ligger väl i ungefär samma prisklass. En GMT eller en Sub är för mig "samma typ" av klocka/anv. område. För gemene man i alla fall.

Jag röstade på Pepsi. Tycker dom är grymma och förvånansvärt mångsidiga.
(och för att slippe ev konkurrens den dagen en schysst Root Beer kommer upp på köp å sälj-avdelningen, då jag själv är sugen på en sådan... :cool:)

Lycka till å grattis till 50!
 

M.U

Rolex
Min fassa fyller också 50 i år (Gammelgädda). Hade han frågat mig samma sak hade mitt svar varit Rootbeer. Det är Porrklockan nr.1! När jag själv blir 50 ska jag ha en rootbeer, den passar så mycket bättre på medelålders (övre medelåldern) män än vad en pepsi gör! Så är det bara! Pepsi är för ungdomar ;)
 

Lalas

Cartier
GMTn är grym, storleken är perfekt, möjligheten att byta insert, GMT visaren mm.
Har själv en 16700 med bland annat pepsi insert och den kommer nog stanna livet igenom. Men... rootbeer är också fet, vill gärna ha en sådan också.

Eftersom du fyller 50 tycker jag 16753 på jubilee är som gjuten - röstade på den framför 1675 men helst en av varje! Subben är så klart en riktigt snygg klocka med jag skulle hellre ha två GMT än sub+GMT.

Grattis oavsett val!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Blir inte riktigt klok på mig själv, kan inte avgöra om jag ska fullkomligt hata Rootbeeren eller tycka att den är grym. En Rootbeer med nipple dial kan vara rätt coolt på en äldre man (såg inte hur gammal du är, kanske missade det), men en Pepsi är fan alltid rätt. Själv skulle jag alltid välja Pepsi, för rent objektivt tycker jag att färgkombon på Rootbeeren är helt förfärlig.

Vilken skulle du bli gladast av att se på nattduksbordet varje morgon?
 

Simpatico

Rolex
Båda är väldigt charmiga men som framtida "keeper" så är mitt svar Pepsi.
Motiveringen blir i stil med att det finns fler valmäjligheter till 1675 såsom inserts, länkar, band o snören.
 
Topp