• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Root beer eller Pepsi?

Vad ska mullvaden fira med?

  • Root beer är äckligt, Pepsi ska det vara!

    Röster: 48 39.7%
  • Pepsi är trist, gå på Root beer!

    Röster: 49 40.5%
  • Skit i läsken, köp en ubåt!

    Röster: 24 19.8%

  • Totala väljare
    121
  • Enkät stängd .

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nautilus är en jävla fet present till sig själv när man fyller klok och allt, men av de två Hasse.W dinkorna säger jag att en rotöl passar dig bäst:oldman:
 

Daytona96

Rolex
En pepsi tycker jag att du ska köpa.
image.jpg
 

JayJay

Rolex
Röstade sjöraskt på Rootbeer... sedan kollade jag ett varv till på bilden och greppade att det var en Nautilus som var alternativet... har du budget till det så är det ju naturligtvis ett trevligare alternativ.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft både pepsi samt rootbeer och tenderar att tröttna snabbt på färgglada inserts. Hade i s f valt en 1675/16750 Pepsi; då kan man byta till ett svart (litet fade) insert, vilket är det absolut snyggaste på en vintage GMT Master.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Om det nu står mellan en "Pepsi" eller en "Root beer" så säger jag så här:
"Pepsi" känns väldigt somrig och "Root beer" känns väldigt höstig. Jag själv krängde min "Pepsi" just för att den känns mer rätt på sommaren, visst jag köpte även ett svart insert som jag blekte ner men ändå.
Båda två är übercoola sport Rollar, ingen tvekan om det, men ska du behålla den och köra den vardagligen finns risken att du tröttnar på båda två om jag ska va ärlig. Nu vet jag ju inte om du är lika petig som jag själv är, det är väl en annan femma, men just färgerna är svårmatchade och väldigt säsongsbetonade.
Min gamla "Pespi" o @afsjödal's "Rootbeer"
image.jpeg

Vår/sommar och höst/vinter helt enkelt!
Nu kanske inte det här var hjälpande för just dej men jag ville bara betona att de båda känns väldigt säsongs begränsade.
Har du degen och ska unna dej nåt dyrt som du verkligen ska behålla så satsa på en Sub istället, gärna från ditt födelseår såklart.
En vintage Sub är lika rätt året om, alla dar i veckan!
Och väljer du en "Pepsi" så naturligtvis ska du ha en 1675;)
Nu saknar jag verkligen sommaren o min gamla "Pepsi"
image.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En bättre begagnad i guld eller en 1675 från 1965 i riktigt bra skick kostar väl ungefär lika mycket åtminstone om man köper den gamla från Kaplans. Visst, du tillhör inte generation räkmacka (40 talisterna) men det är liksom inget att tjafsa om, konsumtionssamhället behöver samhällsbärande medborgare som drar sitt strå till stacken, krona GMT i guld, klave GMT från 1965
image.png
image.png
 

Klockgrabben

Breitling
Jag tycker själv att pepsin är snyggare men det utesluter inte rootbeeren.
Jag skulle säga att köra på rootbeer ifall du vill ha något lite roligare, annorlunda.
Personligen skulle jag köra på rootbeeren om jag också hade en mer traditionell klocka.

I slutändan så är det egentligen bara din egna åsikt som spelar roll så kör på den du tycker om, inte den som "vi" tycker om.

Lycka till

//Klock Grabben
 
En bättre begagnad i guld eller en 1675 från 1965 i riktigt bra skick kostar väl ungefär lika mycket åtminstone om man köper den gamla från Kaplans. Visst, du tillhör inte generation räkmacka (40 talisterna) men det är liksom inget att tjafsa om, konsumtionssamhället behöver samhällsbärande medborgare som drar sitt strå till stacken, krona GMT i guld, klave GMT från 1965
Riktigt smaskiga, tyvärr något utanför budget...:(
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Då får jag vara den "udda fågeln" i tråden och säga safir Root Beer.

Jag köpte min 16713 som min första Rolex, och tredje klocka någonsin.
Efter denna har jag köpt bland annat Rolex Day Date 1803 och Audemars Piguet Royal Oak 15300 och varje dag så har jag stoppat på mig min Root Beer istället för någon av de andra, vilket må ses som ganska sjukt!
Nu ska jag köpa en 116610LV "Hulk" och testa den men jag vet långt bak i huvudet att jag kommer ändå gå tillbaka till min Root Beer.
Den är varken plexi eller nipple, men den fungerar till allt. Klär upp mig med den, jobbar med elektronik med den och mekar bil med den.
Den är min, den är riktigt grym.

Samt så ser jag verkligen inte många 16713, så vitt jag vet så har jag inte sett en annan 16713 på detta forum förutom min.
Ovanlig, javisst!
2015-04-03 08.20.31.jpg


Den är grym på brunt Nato med!
2015-02-21 14.23.15.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Pepsi och Rootbeer i all ära, men när Nautilus finns som alternativ? Varför föreslår nästan alla Porsche när du kan köra Ferrari eller McLaren? Nautilus givetvis!
Du är inte en för enkel man. Klart du förtjänar den!
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Grattis, då är vi av samma årgång! tycker du ska överväga allt klippa till på en rootbeer, när jag fyllde 50 i somras gav jag mig själv en Midas, lycka till iaf!
20150714_084349.jpg
 
Tack för alla kommentarer så långt, en hel del bra input men ännu är inget bestämt...

Jag kan försöka redogöra lite för mitt resonemang som gjorde att jag kom fram till just 1675 Pepsi och 1675/16750 Root beer:
Från början var Nautilus mitt givna val; elegant, diskret och, inte minst, en Patek. Men så började jag tveka - skulle jag verkligen trivas med den? Samtidigt började det dyka upp fler och fler Patek på forumet och känslan av det där speciella började på något sätt klinga av, magin försvann lite helt enkelt. Nautilus är fortfarande en grym klocka, men för de pengarna...

Nästa idé var Day-Date i vitguld, för att komplettera den jag redan har i gult guld. Men det kändes som om den skulle komma för nära min DJ i stilen, en klocka jag varken vill låta bli liggande eller göra mig av med. Så även om jag gärna skaffar en vitgulds-DD är det inte det som är aktuellt just nu.

Det började allt mer peka mot något sportigare. VC Overseas var tidigt ett alternativ till Nautilus, men på något sätt ville den inte klicka riktigt - jag vill verkligen gilla den men tyvärr, det händer inte. Sub är jag inte så attraherad av, så GMT började framstå som det alltmer självklara alternativet. 116710 BLNR låg väldigt nära till hands, och jag var rejält nära att slå till. Men igen kom tveksamheten krypande, skulle jag trivas med den i längden? Kanske 116710LN var bättre? Och var en ny GMT verkligen bättre än en gammal? Nej. Jag är gammalt mög, jag ska ha gammalt mög. Till slut insåg jag att 1675 Pepsi var det enda, en klassiker med stil och historia. Lagom sportig, allsidig och praktisk. Målad tavla. Jubileelänk. Helt rätt.

Men säg den lycka som varar, fick syn på en Root beer och blev förtrollad. Sjukt ful egentligen, brun, beige och tvåton guld/stål, men ändå så läcker - särskilt Nipple dial... och nu kan jag inte välja. Jag vill ha båda, och så kanske det blir, men det kan bara bli en av dem just nu.

Och snart ska det avgöras! I kväll ska beslutet fattas, sedan ångest i väntan på leverans, som förhoppningsvis förbyts i glädje när bytet landats.
 
Topp