• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Roseguld och svart klocka, modell sportigare.

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
116615LN är något utöver det vanliga... och jag är inte ens särskilt förtjust i kronografer allmänt.
 

Andreas777

Cartier
Gp sea hawk i gt går att få billigt nu när det kommer en uppdatering.


ydure8a3.jpg


OBS! stulen bild.
 

Målarn

The Steak
Kör på en 116515LN, den är ju Löjligt Snygg :D!!
VCn du visa vart också ganska så fin men skulle ändå välja Daytonan!

Porsans 116515LN
 

TKVF

Panerai
Jag lutar åt IWC Aquatimer pga prisskillnaden på runt 100´ om man jämför med Rolexen (som är grymt snygg, och det är ju en Rolex :) ). För om jag förstått det rätt så är det IWC in-house-verk i Roseguld-aquatimern. En vanlig IWC AT 2000 har ett "Modifierat" ETA-verk, vilket inte är lika roligt. Det är ju så grymt snygga klockor.Dock så va inte Montblanc fel, finns den måtro att se live i Göteborg?
 
C

China

Guest
Jag känner till väldigt lite om Montblanc... men jag såg någon otroligt häftig video på någon kronograf från dem för ett tag sen.. Hur dant är det med hantverksarbete på dessa klockor?

Vad jag känner till så har man en ganska småskalig tillverkning i Le Locle, med en mix av traditionellt hantverk och modern teknik. En del menar att klockorna är helt handgjorda, men det tycker jag är en överdrift. Montblanc sågs väl med viss skepsis av många när man började tillverka klockor 1997, men kritikerna fick fel, och jag tycker man bevisat sin kompetens med sina egenutvecklade calibrar. I början handlade det om ETA verk i klockorna som väl inte riktigt passade in i Lyxkategorin. Nuvarande produktion är i små serier, och Montblanc 101652 tycker jag känns mer exklusiv än mycket annat i den här prisklassen.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vad jag känner till så har man en ganska småskalig tillverkning i Le Locle, med en mix av traditionellt hantverk och modern teknik. En del menar att klockorna är helt handgjorda, men det tycker jag är en överdrift. Montblanc sågs väl med viss skepsis av många när man började tillverka klockor 1997, men kritikerna fick fel, och jag tycker man bevisat sin kompetens med sina egenutvecklade calibrar. I början handlade det om ETA verk i klockorna som väl inte riktigt passade in i Lyxkategorin. Nuvarande produktion är i små serier, och Montblanc 101652 tycker jag känns mer exklusiv än mycket annat i den här prisklassen.
Tack för info! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Aquatimern i rose + gummi var inte dum, den eller en AP offshore rubberclad i rose ligger i topp hos mig.
Själv sugen på något i rose+pvd med gummi till sommaren, dock bara råd med pläterat så lite tråkigare val hehe

Lycka till, roligt kunna välja :)
 

Ricrob

Patek
Ja, jag tycker som Genta, de två kompisarna ovan slår det mesta i segmentet! Förutom de är Daytonan vassast.
 
Topp