• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rotationsmönster vid nyköp

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gents,

Alltid trevligt när man köpt en ny klocka och bär den konstant :D

Men är det bara jag som får dåligt samvete när jag ser de andra klockorna på hyllan, som väntar på att bäras och pockar på uppmärksamhet?

Hur länge brukar ni köra nyförvärvet innan ni börjar rotera in de andra pjäserna igen...? :geek:
 

Josef B

Bestraffaren
Ungefär 1 vecka i rad brukar nyförvärv sitta på, sedan blir det rotation på 1-3 dagar i rad per klocka. Brukar även sova med andra klockor på för att ge dem handledstid :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Josef B skrev:
Ungefär 1 vecka i rad brukar nyförvärv sitta på, sedan blir det rotation på 1-3 dagar i rad per klocka. Brukar även sova med andra klockor på för att ge dem handledstid :D
Hahaha... det är pure löööve :)

Annars gäller nog ca 1 v för mig med.
 

David

Bödeln
JS_80 skrev:
Hur länge brukar ni köra nyförvärvet innan ni börjar rotera in de andra pjäserna igen...? :geek:

Inte alls! Jag lägger den nya i bankfacket och låter den mogna. Efter några månader tar jag fram den då och då. Känns den fortfarande bra roteras den försiktigt in i schemat på prov.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
David skrev:
JS_80 skrev:
Hur länge brukar ni köra nyförvärvet innan ni börjar rotera in de andra pjäserna igen...? :geek:

Inte alls! Jag lägger den nya i bankfacket och låter den mogna. Efter några månader tar jag fram den då och då. Känns den fortfarande bra roteras den försiktigt in i schemat på prov.
Haha kom och tänka på en arbetskamrat som vid ett tillfälle sa: "Rolex? Rolex! En sån låter man ju vara inne i bankfacket!!" :mrgreen:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det beror väl på vad det är för typ av klocka som införskaffats. Är det en vardagsklocka så får den nog vara på i en vecka. Min mm300 har jag väldigt svårt för att ta av mig. Den jag köpte senast ligger i 100 delar i garberoben och har legat så ett litet tag. :(
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
David skrev:
Inte alls! Jag lägger den nya i bankfacket och låter den mogna. Efter några månader tar jag fram den då och då. Känns den fortfarande bra roteras den försiktigt in i schemat på prov.

Mein gott - sånt skulle jag aldrig ha tålamod till... Jag slängde på mig den nya pronto, och där har den suttit sen dess. De andra två har stannat nu (har ingen winer) så jag får se om de får lite kärlek i helgen
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
jag kör hård initieringsperiod... i princip bara den nya i säkert en vecka (...om den inte är ömtålig, då måste jag ju ta en annan till duschen såklart... ;-) ) och känns det inte GRYMT bra under den veckan... ja då kan det bli respass direkt för nykomlingen... ...gamlingarna som klarat testet ligger o småler i boxen åt den nyas ovetande...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
jag kör hård initieringsperiod... i princip bara den nya i säkert en vecka (...om den inte är ömtålig, då måste jag ju ta en annan till duschen såklart... ;-) ) och känns det inte GRYMT bra under den veckan... ja då kan det bli respass direkt för nykomlingen... ...gamlingarna som klarat testet ligger o småler i boxen åt den nyas ovetande...
Hahaha... Spot on!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Mr Chance

Kalmar
Nya klockor får sitta MINST en vecka på armen. Konstant. Tar oftast inte av mig klockan när jag sover. Annars är jag lite av en periodare, dvs vissa perioder kan jag byta flera ggr/dag och andra perioder inte alls på ett par veckor.
 
U

urinvånaren

Guest
Jag trycker på ganska hårt i c.a en månad varpå man trappar ner igen, man vill ju inte vara för "otrogen" mot dom andra klockorna som bara snurrar runt i uppdragaren och tittar på en. :p
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag får inte dåligt samvete men det kan beror på att jag inte har någon klocka som är värt över 10k.
Kommer nog bli annat när man har några klockor som är värt över 15 000:-
 
Topp