Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rotationsmönster vid nyköp

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 27 februari 2013.

1. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Gents,

Alltid trevligt när man köpt en ny klocka och bär den konstant :D

Men är det bara jag som får dåligt samvete när jag ser de andra klockorna på hyllan, som väntar på att bäras och pockar på uppmärksamhet?

Hur länge brukar ni köra nyförvärvet innan ni börjar rotera in de andra pjäserna igen...? :geek:

2. Ungefär 1 vecka i rad brukar nyförvärv sitta på, sedan blir det rotation på 1-3 dagar i rad per klocka. Brukar även sova med andra klockor på för att ge dem handledstid :D

3. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Josef, du måste vara en ömsint älskare :lol:

4. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Hahaha... det är pure löööve :)

Annars gäller nog ca 1 v för mig med.

5. Japp, jag är ganska ödmjuk när jag säger det, men ingen har klagat tidigare, förutom mina fd flickvänner då :mrgreen:

6. David

David Bödeln

Inte alls! Jag lägger den nya i bankfacket och låter den mogna. Efter några månader tar jag fram den då och då. Känns den fortfarande bra roteras den försiktigt in i schemat på prov.

7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Haha kom och tänka på en arbetskamrat som vid ett tillfälle sa: "Rolex? Rolex! En sån låter man ju vara inne i bankfacket!!" :mrgreen:

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det beror väl på vad det är för typ av klocka som införskaffats. Är det en vardagsklocka så får den nog vara på i en vecka. Min mm300 har jag väldigt svårt för att ta av mig. Den jag köpte senast ligger i 100 delar i garberoben och har legat så ett litet tag. :(

9. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Mein gott - sånt skulle jag aldrig ha tålamod till... Jag slängde på mig den nya pronto, och där har den suttit sen dess. De andra två har stannat nu (har ingen winer) så jag får se om de får lite kärlek i helgen

10. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

jag kör hård initieringsperiod... i princip bara den nya i säkert en vecka (...om den inte är ömtålig, då måste jag ju ta en annan till duschen såklart... ;-) ) och känns det inte GRYMT bra under den veckan... ja då kan det bli respass direkt för nykomlingen... ...gamlingarna som klarat testet ligger o småler i boxen åt den nyas ovetande...

11. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Hahaha... Spot on!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

12. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

NiklasArvid: Det är hårda bud om man vill förtjäna sin plats i din klockbox, he he

13. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Nya klockor får sitta MINST en vecka på armen. Konstant. Tar oftast inte av mig klockan när jag sover. Annars är jag lite av en periodare, dvs vissa perioder kan jag byta flera ggr/dag och andra perioder inte alls på ett par veckor.

14. urinvånaren

urinvånaren Guest

Jag trycker på ganska hårt i c.a en månad varpå man trappar ner igen, man vill ju inte vara för "otrogen" mot dom andra klockorna som bara snurrar runt i uppdragaren och tittar på en. :p

15. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Jag får inte dåligt samvete men det kan beror på att jag inte har någon klocka som är värt över 10k.
    Kommer nog bli annat när man har några klockor som är värt över 15 000:-

16. Gavve

Gavve Greven

Hahaha en sann klockälskare

Mårtenssons ur Brookfield