• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Royal oak - utbilda mig!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Mycket mycket trevliga klockor, tom min fru säger är det är världens snyggaste klockor.
Här min 15002 (föregångaren, samma som 15202 fast utan display back) med 2121 verket. Min från mitten 80-talet.
Den är mycket skön att bära och smiter fint in under manschetten. Bra storlek med 39mm. Jag har inga problem med att den saknar sekundvisare, det är ju lite av grejen med den ursprungliga Jumbon.

Nx6cTO0.jpg


KVJWdj8.jpg
 

OBRKV

Cartier
Najs tråd! Började själv läsa på lite om just AP Royal Oak för ett tag sedan. Kul med inputs och tankar från andra medlemmar!
 

fredrik!

Cartier
Mycket mycket trevliga klockor, tom min fru säger är det är världens snyggaste klockor.
Här min 15002 (föregångaren, samma som 15202 fast utan display back) med 2121 verket. Min från mitten 80-talet.
Den är mycket skön att bära och smiter fint in under manschetten. Bra storlek med 39mm. Jag har inga problem med att den saknar sekundvisare, det är ju lite av grejen med den ursprungliga Jumbon.


vacker! Hörde jag AP GTG i Stockholm?
 

OBRKV

Cartier
Nej, 2121 ses som finare än 3120. Helt klart. :)

Just det, 15450 finns också. Den är 37mm, men är annars exakt samma klocka som 15400. "Unisex"

14790 har gått upp i pris i samband med 40-årsjubileumet, precis som 15300.
Ligger nu runt 50k.

Jag hade en som kostade 35 utan tillbehör. Den gick inte så bra. Finns även andra skräckhistorier om just 14790.

Vad är det med 14790 som framkallar "skräckhistorierna"? Exempelvis...
 
Topp