Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

RSC Rolex service centre

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aboynamedsue, 4 juni 2015.

1. Aboynamedsue
    Trådstartare

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Funderar lite på skillnaden mellan serva en Rolex hos AD och RSC.
    I vilka fall skickas klockan från AD till RSC och kan jag som privatperson hoppa över AD och skicka direkt till RSC eller kan jag "kräva" att AD skickar till RSC istället för att den lokala urmakaren servar?

Nån som kan råda bot på min okunskap i frågan?

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det som inte kan lösas lokalt skickas till RSC. Vad det innebär beror på AD.
    Ja, du kan skicka direkt till RSC.
    Skillnad beror på AD.

Aboynamedsue gillar detta.
  3. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Intressant fråga. Jag har tyvärr inget svar.
    Men själv undrar jag om RSC och AD lägger samma garantier?

4. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Såhär stod det på ett rsc cert från 2014.

image.jpg

Margarinkungen, Rivalen och Aboynamedsue gillar detta.
  5. hook

hook I'm user not a dealer!

AD kan även skicka till RSC om det är så att de har lång kö t.ex eller tillfälligt lägre kapacitet.
    Att lämna till RSC görs enklast över disk på deras olika locations runt om i världen.
    Att som privatperson skicka en Rolex till Schweiz är både kostsamt och krångligt.
    Garantierna de lämnar bör vara lika.

DrDre, jabla, 16610 och 1 annan gillar detta.
  6. 16610

16610 Baron

Från:
    BORÅS
  7. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Har köpt min sista klocka, en 116713.
    Min tanke är att den ska servas på RSC förutsatt att dom inte polerar.

8. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Om du vill att AD skickar till RSC är det bara att begära det. Jag skickade ett ur genom AD till RSC Roles SA. Du bör vara medveten om att ADn förmodligen tar ut en extravgift från dig. Nu har inte Rolex något bra kundbemötande men andra tillverkare bokar bara frakten till dig direkt ned till deras egen serviceavdelning.

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    :rolleyes:

vonbahr gillar detta.
  10. san

san Borgare

Bumpar denna tråd med ett par frågor: Finns det några fördelar med att be om att få klockan skickad till RSC? Prismässigt – bortsett från extraavgiften som AD kan tänkas ta ut? Garantimässigt? Tidsmässigt? Förstår att urmakare hos AD genomgått officiella utbildningar och är certifierade av Rolex, men finns det något som talar till Rolex egna urmakares fördel?

11. UNO

UNO Borgare

Från:
    Bullshit City
    Jag har ändrat mig och när den dagen kommer och klockan ska servas blir det inkl polering.
    Att den ska skickas från AD till RSC kvarstår.

12. poormans

poormans Präst

att det blir bättre med RSC är ingen självklarhet, du får oftast en saftig "estimate" sen har jag för mig att de kan neka service om de inte får byta vissa delar som de själva vill

då är en AD bättre där man faktiskt kan välja bort vissa saker även om de oftast har löjliga priser jämför med en kompetent urmakare

tissoter och Zalath gillar detta.
  13. Zalath

Zalath Borgare

Kan ju vara skönt att kunna prata med den som ska serva också, att bli uppringd efter att urmakaren har kikat på klockan en första gång och kan snacka lite om vad som ska göras och till vilket pris. Borde ju även gå lite snabbare när det inte är högsäsong.

tissoter gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield