Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rubber B-Hjälp

Diskussion i 'Diskussion' startad av Paneraiman82, 14 maj 2014.

1. Paneraiman82
    Trådstartare

Paneraiman82 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tjena !
    Ska köpa ett Rubber B brunt till min daytona choklad. 116515, hört att man måste fixa ett hål och skära osv för att det ska passa? Stämmer det och någon som kan förklara hur man går tillväga?
    Snart abstines, haft klockan 4 dagar men kan ej använda den för att bandet den säljs med sitter galet tajt... :-(

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Du behöver inte göra något hål, bara skära av om den är för lång. Det är förberett en liten urfasning på de ställen man kan kapa och inget problem att göra snyggt med en vass kniv.

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
  4. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Abstinens ?? Tänkte vara lite sadist och spä på lite :D

I övrigt är det som Jabla skriver.

En vass kniv och viss försiktighet, så löser du det fort

Maximilian, rolex84, Skolläraren och 5 andra gillar detta.
  5. Paneraiman82
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Vilka stjärnor det finns här inne. Alla förutom Chrisse:p Nu kan jag inte sova i natt heller... Jag drömmer om denna syn på mig själv hahahahah.. Stort tack för en sömnlös natt till :)

Chrisse gillar detta.
  6. konkas

konkas Friends of KS

Snyggt! Kan man få se hur det ser ut vid spännet?

7. konkas

konkas Friends of KS

Sömnen är viktigt - hasta ner till Nymans, de kanske har bandet inne..

jabla gillar detta.
  8. Chrisse

Från:
    Göteborg
    Skrollade igenom bilderna jag hade, men inget visade bra bild på spännet... detta var det närmsta jag kom

Men gör man det snyggt ser det mkt bra och proffsig ut

Wii gillar detta.
  9. Chrisse

Från:
    Göteborg
    Jag sover illa för att jag sålde min :(

RubberB är ruggigt snabba på leverans, beställ nu så har du det innan helgen

10. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Du måste även skära ut lite vid spännet.

image.jpg

11. konkas

konkas Friends of KS

Tack! Skulle göra nästan vad som helst för att få ett Rubber B till Sky Dwellern, tyvärr mäter den 21/17mm annars tror jag man skulle kunna använda samma band...
    bild.JPG

Wii och Ekmikael gillar detta.
  12. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg

Kontakta RubberB och fråga om de har planer på att ta fram ett gummi till Sky Dweller. ;)

13. konkas

konkas Friends of KS

Det har jag redan gjort, kommer inget under 2014 i alla fall :(

14. DrDre

DrDre Friends of KS

Själva monteringen är inte svår. Man bara skär av ena änden så att man får önskad längd och sedan monterar man det som vilket band som helst. Vad du dock bör se upp med är längden på den ände som inte går att justera. Den bör/måste vara av sådan längd att claspen hamnar precis på undersidan av handleden. Om den delen av bandet är för långt så hamnar klaspen på sidan och då blir så obekvämt att knappt kan bära klockan. Så mät noga och tänk till lite innan du beställer.

jabla gillar detta.
  15. Paneraiman82
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Tack, men mät och tänk till? finns bara i en stl. Har beställt ett, men blir galen på ups varit här idag utan att ringa och inte lämnat det i boxfacket så nu har jag inget band... Kokar av ilska.. Tror dom att man ska sitta hemma en hel dag för att vänta på post eller? :banghead:

16. Paneraiman82
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Rubber B JA, men satan vad jag hatar UPS, varit här utan att ringa, tror dom att man sitter hemma och inte har ett vanligt jobb eller? Nu vet ifaan hur jag ska få tag i det. Ska ringa dom direkt i morgon bitti. :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
    Skakar av ilska just nu.

k0ltrasten gillar detta.
  17. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Ups och fedex är likadana... Kundservice ..... Njaaaa, knappast.

18. DrDre

DrDre Friends of KS

Nu när jag tittar på bilderna ovan, så ser det ut som man har en delvis annan konstruktion än det RubberB som jag har (till en Milgauss). Det finns hål på sidorna av bandet på båda band. Det antyder att man kan justera längden på båda delarna av bandet.

Tidigare var det så att man släppte först en variant och där klagade rätt många över att den delen som inte gick att justera var för lång, vilket ledde till att spännet hamnade lite snett. RubberB släppte då ytterligare en variant med kortare "fast del" och man kunde välja mellan två. Men detta var något år sedan och till en stålmodell. Det kan ha ändrat sig sedan dess och de kanske har en annan lösning för guldklockorna?

jabla gillar detta.
  19. Petta

Petta Bonde

Hur fick du bandet från UPS då?

Fick du betala tull eller så då det kommer från USA?

20. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Beställt från USA två gånger, inga avgifter.

Mårtenssons ur Brookfield