• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rubber B på en Rootbeer?

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Kände mig lite extra Dallas-skön häromveckan och införskaffade mig en rootbeer. Och på senaste
har man ju sett många rubber b-gummin som florerat på forumet. Vet ju att det finns rubber b till GMT Master och II, men färgerna är ju rätt opassande till just rootbeer-modellen. Har någon stött på ett brunt gummi som passar till GMT?
Hittade faktiskt en bild på det. Men vad jag förstår så säljs ju inte detta? Eller?
Skärmavbild 2015-03-04 kl. 18.11.36.png
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Hahahaha! Ni är inte nådiga. Eftersom jag redan har en skön, rasslig (fast renoverad) jubilee, så vill man ju bredda sin vyer lite. Tycker ju att det var en riktigt snuskig look (bra alltså). Dock verkar ju ingen av er svara på frågan. Passar verkligen det bruna till klockan? Alltså, på hemsidan listas ju inget brunt band till just GMT:n?
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Jo, men ibland kan det vara rätt att vara fel käre M.L. ;)
Så med andra ord så finns det inget brunt band att tillgå till en GMT? Den färgen finns alltså bara till daytonan?
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Jaja, lugn nu. Nu var det ju inte era smakråd jag var ute efter, utan snarare om sagda band finns på marknaden? Jag kan dock inte hitta något på hemsidan? Vad är det jag missar? Behöver ju ett med tang buckle så att säga... blir svårt att fästa ett sånt där "daytona"-band till jubileeclaspen...
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Om man bortser från "hävden" och hur det "ska vara", så tycker jag inte att det är så jävla konstigt med ett brunt gummiband till en klocka med en brun urtavla och guldring nödvändigtvis...
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Jo, det var min tanke också... har ju ett sånt liggandes hemma. Men jag gillar ju den "omslutande" känslan med rubber b.. det är ju bra passform runt bandhornen.
 
Topp