• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rubber B (smala handleder)

Asplund

Patek
2-Faktor
Aldrig haft Rubber B till mina klockor men vart sugen. Förut kommer jag ihåg att man beställde i olika storlekar beroende på handled men nu är detta ändrat till en storlek som ska "passa alla".

Jag har bland de smalaste handlederna på forumet (enligt tidigare undersökning) 15.5 - 16.0 cm i omkrets. Om jag förstår rätt så kan man alltså korta bandet på klockan 12 sidan vilket alltså gör det möjligt att ha väldigt smala handleder men nu till min fråga, man kan väl(?) bara korta på 12 sidan vilket borde innebära att klockan 6 sidan blir lång vilket i sin tur medför att originalspännet kommer sitta helt fel på handleder som är smala? Stämmer detta?

image.jpeg


Kan någon med rubber B för originalspännet och smala handleder ge sin input på detta?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Intressant, misstänker samma sak som du. Jag har rubber-b och glidelock, utmärkt då man räknar efter antal länkbitar.. GMT verkar knepigare, @KenKun borde ha lite input.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Skumt är det bara till subC det är olika storlekar alltså? Edit, kom ju på att det är olika spännen. Subben kör ju med glidelock och då fungerar inte denna variant.

Syns rätt tydligt på denna bild. Det står ju medium på den korta delen (M103). Har för mig att jag kör Small, S103 på mitt till SubC. Har själv runt 16cm handleder.

M103%20LOOSE_20.jpg
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hur blir det om man kör med vanligt spänne istället för originalspännet? Lösningen är ju såklart inte lika elegant men man slipper nöta på originalspännet :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Aldrig haft Rubber B till mina klockor men vart sugen. Förut kommer jag ihåg att man beställde i olika storlekar beroende på handled men nu är detta ändrat till en storlek som ska "passa alla".

Jag har bland de smalaste handlederna på forumet (enligt tidigare undersökning) 15.5 - 16.0 cm i omkrets. Om jag förstår rätt så kan man alltså korta bandet på klockan 12 sidan vilket alltså gör det möjligt att ha väldigt smala handleder men nu till min fråga, man kan väl(?) bara korta på 12 sidan vilket borde innebära att klockan 6 sidan blir lång vilket i sin tur medför att originalspännet kommer sitta helt fel på handleder som är smala? Stämmer detta?

image.jpeg


Kan någon med rubber B för originalspännet och smala handleder ge sin input på detta?

Intressant, kollar deras hemsida men begriper inte riktigt hur det skall fungera.
Kör rubberB på 116515 och för mig är det längden på klockan 6 sidan som behöver vara i olika storlekar. Klockan 12 sidan döljs av spännet och är inga problem att klippa i. Kanske är det bara jag som är lite trög.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hur blir det om man kör med vanligt spänne istället för originalspännet? Lösningen är ju såklart inte lika elegant men man slipper nöta på originalspännet :)
Så valde jag att göra och då passar den enda storleken troligtvis de flesta.

Universal fit for wrist sizes XXS-XL (5 1/2 - 8 1/4 inches or 14 -21 cm)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Så valde jag att göra och då passar den enda storleken troligtvis de flesta.

Universal fit for wrist sizes XXS-XL (5 1/2 - 8 1/4 inches or 14 -21 cm)
Har du smala handleder? Om inte, är det någon annan med smala handleder, 16cm-ish, som vet hur RubberB på eget spänne sitter på armen?
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har du smala handleder? Om inte, är det någon annan med smala handleder, 16cm-ish, som vet hur RubberB på eget spänne sitter på armen?

Jag trivs inte så bra med rubberB med spänne. Sitter fel för min del, och behövde nästan sarga det för att det skulle sitta bra. Jag kör vanlig tang nu, och det sitter perfekt på mig.
image.jpeg

image.jpeg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
@Asplund till din GMT klipper man riktgt gummit i den längd man behöver. Gjorde samma när jag hade Rubber B till min Exp2. Inga problem. Detta förutsatt då att man använder originallåset.

Till glidelockmodellerna klipper man ej utan där beställs gummit i rätt längd från början. (Baserat på antal länkbitar på din länk)

PS snyggt med Rubber B till GMT:n :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
@Asplund till din GMT klipper man riktgt gummit i den längd man behöver. Gjorde samma när jag hade Rubber B till min Exp2. Inga problem. Detta förutsatt då att man använder originallåset.

Till glidelockmodellerna klipper man ej utan där beställs gummit i rätt längd från början. (Baserat på antal länkbitar på din länk)

PS snyggt med Rubber B till GMT:n :)

Men man klipper bara på en sida, right?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Ok..why? Din länk idag är väl olika på båda sidor eller iaf samma? Det blir ju samma sak med gummit

Jag har 4 länkar + endlink på klockan 6 sidan, köper man Rubber B för 116610 kan man välja XS vilket gör den sidan kortare likt 4 länkar på den sidan, GMT å andra sidan får ju då en standardlängd på klockan 6 sidan vilket kanske motsvarar 5-6 länkar och resultatet blir då att spännet inte kommer sitta bra på armen? (Detta är min frågeställning, anledningen till tråden)

EDIT: Snurrigt det vart men går säkert förstå om man läser två gånger :p
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag har 4 länkar + endlink på klockan 6 sidan, köper man Rubber B för 116610 kan man välja XS vilket gör den sidan kortare likt 4 länkar på den sidan, GMT å andra sidan får ju då en standardlängd på klockan 6 sidan vilket kanske motsvarar 5-6 länkar och resultatet blir då att spännet inte kommer sitta bra på armen? (Detta är min frågeställning, anledningen till tråden)

EDIT: Snurrigt det vart men går säkert förstå om man läser två gånger :p
Ok. I see :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
För folk som är intresserade så kommer här en liten update!

Har varit i kontakt med Rubber B och det går att lösa, man beställer helt enkelt XS eller S till SUB-C och skriver i kommentarsfältet att det är en GMT-C man har. Då kommer dem skicka rätt längd på klockan 6 biten.

Samtidigt hittade jag dock en bra recension på Rubber B vs. Everest som kan läsas här: http://forums.watchuseek.com/f23/ev...4.html#/forumsite/20758/topics/2062434?page=1

Efter denna jämförelse så blir det ett Everest som kommer beställas för min del.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
För folk som är intresserade så kommer här en liten update!

Har varit i kontakt med Rubber B och det går att lösa, man beställer helt enkelt XS eller S till SUB-C och skriver i kommentarsfältet att det är en GMT-C man har. Då kommer dem skicka rätt längd på klockan 6 biten.

Samtidigt hittade jag dock en bra recension på Rubber B vs. Everest som kan läsas här: http://forums.watchuseek.com/f23/ev...4.html#/forumsite/20758/topics/2062434?page=1

Efter denna jämförelse så blir det ett Everest som kommer beställas för min del.
Snyggt! Bra input!
 
Topp