Nymans Ur 1851

Rubeln rasar – då blir det köpfest i Moskva

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hugii, 17 december 2014.

1. Hugii
    Trådstartare

Hugii X-Wing Pilot

Någon som har koll på hur klockorna ligger till?

Läste också att både Apple och Ikea har stoppat försäljning (hmm... vart tog marknadsekonomi vägen?).

Tror ni att eventuella paket levereras med en Ubåt? :)

2. kaell

kaell Stormtrooper

Från:
    Karlstad
    Med tanke på att ryssarna köpte dyra bilar för att säkra värdet istället för rubel, så borde ju klockor vara bättre investering? Om det finns något att få tag på vill säga...

3. JaTack

JaTack X-Wing Pilot

Jag köpte en Vostok i Rubel, någon dag senare försvann möjligheten att beställa dem i Rubel utanför nysovjet(Ryssland, Vitryssland och Ukraina).

Hade varit kul att hitta någon bra sida att köpa ryska klockor ifrån!

Gummo gillar detta.
  4. Fixoflex

Fixoflex AT-AT driver

Från:
    Småland
    Har tyvärr inga tips på nya Vostok då jag endast har gammalt mög! Jag skulle köpa en rolig 3133:a (chrono) på plats för billig peng Hugii!

Icaras och eriksson850 gillar detta.
  5. cab

cab Tie Fighter pilot

Klockor i Moskva var ju svindyrt tidigare så det kanske ligger lite mer normalt nu om det inte redan höjt priserna.

6. BME

BME Y-Wing pilot

Från:
    Stockholmish
    Åker till Moskva över nyår ska bli intressant att se om det går att handla något för rubel längre eller om de hunnit gå över till byteshandel redan :)

kaell gillar detta.
  7. Rearden

Rearden Stormtrooper

Funderade över detta tidigare, någon som vet hur begpriserna i st petersburg ser ut? (skulle det vara svenska priser minus 30% så motiverar det ju en weekend!)

Mårtenssons ur Brookfield