Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rue caree seconde? Sugen men ändå inte, stöd sökes från andra urbota tokiga medlemmar..

Diskussion i 'Diskussion' startad av Patric Aronsson, 18 september 2015.

Taggar:
  1. Patric Aronsson
    Trådstartare

Patric Aronsson Friends of KS

Maurice Lacroix rue Carrie seconde....
    Första gången jag såg en bestämde jag mig, den skall jag ha!
    Mkt vatten har passerat Älvsborgsbron och en del annat trillat in, men suget har bestått.
    Provade en live i Kungsbacka, uret bärs stort på armen, 43x11 brukar inte avskräcka men just de där 11 i höjd kändes mkt högre ( som 16)
    Ingenjören i mig vill ha men esteten tvekar... Vad tycker ni? Som alternativ överväger jag en iwc 8 days ( Göteborg populärt men snygg), en omega seamaster 300 master coaxial two tone ( har ingen TT i samlingen..) säkra kort, omegan värdemässigt bäst av dessa men det skiter jag egentligen i...

image.jpeg

Syven, MariaE, Jimpa och 10 andra gillar detta.
  2. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Frän, originell och djärv = köp den och behåll den :)

Patric Aronsson gillar detta.
  3. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Jävligt fin, aldrig sett! Nice med sandwich! All-in, ingen kommer ihåg en fegis! :D

4. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Tyckte den var väldigt tilltalande och som sagt väldigt udda på ett skönt sätt.
    Så kör-bara-kör.

5. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Kugghjulen påminner mig om vinjetten till Tekniskt magasin som gick på teve när jag var liten :)

Ako, Camo00, aldraren och 2 andra gillar detta.
  6. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Överjävligt cool, kör!!

7. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Tycker att den där är riktigt häftig!

8. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Grym. Bara kör!
    ML har oförtjänt låg status här hos oss, allt man läser om dem ger mersmak, det är seriös horologi! :)

9. Strindberg

Strindberg Biskop

Kollade in ML på mässa häromveckan, klämde på den där och på masterpiecen (heter den så, tro?). Snygga grejer, och köndes solida och fina.
    Go for it, och lyssna inte på andrahandsvärde-dysterkvistarna!

10. JayLar

JayLar Borgare

Riktigt häftig klocka! Du kommer garanterat få en hel del uppmärksamhet med den. Go for it!

11. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Jag går emot strömmen. Jag kan tillstå att den har en tavla som lockar och en festlig funktion men storleken är helt uppåt väggarna med tanke på att den ändå har fler drag av ett dressur snarare än sportmodell. Värdminskningen kommer vara brutal och jag gissar att utformningen är kul en kortare period.
    Jag hade utan att blinka lagt kosingen på IWC'n.

nissehult gillar detta.
  12. Syven

Syven Friends of KS

Tycker den är riktigt trevlig!
    Om det är ett återkommande sug som kommer så säger jag, KÖR!

13. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Den där klockan är jävligt grym, varit och nosat på den flera gånger men som du säger så bärs den lite för stort för mina handleder tyvärr.

Angående ML så är ju andrahandsvärdet inte det bästa så försök hitta en billig och betala inte i närheten av listpriset hos AD. Då blåser dem dig hard time.

Men kör! riktigt jävla as cool!

14. MJ24

MJ24 Friends of KS

Annorlunda…lite spännande design.
    Köp och behåll är nog tipset om du inte vill tappa för mycket…eller hitta en till riktigt bra pris begagnad någonstans.

15. Alfred E. Neuman

Alfred E. Neuman Bonde

Jag tycker den ser rikgtigt ball ut, gillar den annorlunda sekundvisaren och iaf jag är en sucker för sandwich dial.

16. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Gillade den tidigare men storleken är avtändande.
    Lika så kugghjuls grejjen blir lite plojig. Två lösa kugghjul på tavlan som inte uppfyller någon funktion utan endast är ett jobbigt sätt att visa sekunder.. Visst kan det vara lite snyggt men en ingenjörsmässig lösning är det inte. Typ Kina open heart tourbillon..

Mårtenssons ur Brookfield