• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rue caree seconde? Sugen men ändå inte, stöd sökes från andra urbota tokiga medlemmar..

Aron72

Cartier
Maurice Lacroix rue Carrie seconde....
Första gången jag såg en bestämde jag mig, den skall jag ha!
Mkt vatten har passerat Älvsborgsbron och en del annat trillat in, men suget har bestått.
Provade en live i Kungsbacka, uret bärs stort på armen, 43x11 brukar inte avskräcka men just de där 11 i höjd kändes mkt högre ( som 16)
Ingenjören i mig vill ha men esteten tvekar... Vad tycker ni? Som alternativ överväger jag en iwc 8 days ( Göteborg populärt men snygg), en omega seamaster 300 master coaxial two tone ( har ingen TT i samlingen..) säkra kort, omegan värdemässigt bäst av dessa men det skiter jag egentligen i...

image.jpeg
 

Camo00

Patek
Grym. Bara kör!
ML har oförtjänt låg status här hos oss, allt man läser om dem ger mersmak, det är seriös horologi! :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kollade in ML på mässa häromveckan, klämde på den där och på masterpiecen (heter den så, tro?). Snygga grejer, och köndes solida och fina.
Go for it, och lyssna inte på andrahandsvärde-dysterkvistarna!
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag går emot strömmen. Jag kan tillstå att den har en tavla som lockar och en festlig funktion men storleken är helt uppåt väggarna med tanke på att den ändå har fler drag av ett dressur snarare än sportmodell. Värdminskningen kommer vara brutal och jag gissar att utformningen är kul en kortare period.
Jag hade utan att blinka lagt kosingen på IWC'n.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Den där klockan är jävligt grym, varit och nosat på den flera gånger men som du säger så bärs den lite för stort för mina handleder tyvärr.

Angående ML så är ju andrahandsvärdet inte det bästa så försök hitta en billig och betala inte i närheten av listpriset hos AD. Då blåser dem dig hard time.

Men kör! riktigt jävla as cool!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Annorlunda…lite spännande design.
Köp och behåll är nog tipset om du inte vill tappa för mycket…eller hitta en till riktigt bra pris begagnad någonstans.
 

F-L-P

Panerai
Gillade den tidigare men storleken är avtändande.
Lika så kugghjuls grejjen blir lite plojig. Två lösa kugghjul på tavlan som inte uppfyller någon funktion utan endast är ett jobbigt sätt att visa sekunder.. Visst kan det vara lite snyggt men en ingenjörsmässig lösning är det inte. Typ Kina open heart tourbillon..
 
Topp