• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rykte om uret.se från handlare

johpe

Panerai
2-Faktor
Tjenare

Var o snackade med en handlare i klockbutik igår. De påstod att Omega polisanmält uret.se för parallellimport och försäljning av Omega klockor på nätet. Jag sa: -jaha!??

Vad jag vet är det väl inte olagligt med parallellimport inom EU och hur det skulle kunna vara olagligt att sälja ngt på internet förstår jag heller inte? Känns lite oseriöst och som ett rent försök till svartmålning, eller vad säger ni?

--Johannes
 

Portofino

Panerai
Jag är absolut ingen jurist, men jag har svårt att se hur detta ska vara olagligt. Vad uret.se gör är att de köper in klockor från auktoriserade återförsäljare och sedan säljer dem vidare. Om man har köpt en produkt, har man inte rätt att sälja den vidare utan tillåtelse från tidigare ägare? Jag förstår Omegas synpunkt i det hela och det ska bli intressant att se hur det utvecklas.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Kan det vara schweizisk lagstiftning som träffar? För inom EU/EES verkar det ju snarare förespråkas än förbjudas
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Just då la jag inte mer tanke på vad de faktiskt sa, men i efterhand kändes det som rent snick-snack och mest för att skrämma folk. Ungefär som bilhandlarna på -90 talet när folk började importera bilar från Tyskland.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är nog mer handlaren som är sur på den typ av verksamhet som uret bedriver.
Tycker att man alltid ska vända sig till AD när köpläge närmar sig. Går alltid få till en bra affär enligt min erfarenhet
 

Doncorleone

Cartier