• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rymdklockan tillika första automataren har stannat på 8 i 8

Klockjäveln är stendöd helt enkelt. Det gick inte att stoppa huvudet i sanden längre, det oundvikliga har inträffat och nu behöver den service. Och jag behöver råd. Klockan lever större delen av sitt liv i klocklådan och är om jag ska vara ärlig lite lätt bedagad även till det yttre och det är på gränsen att jag känner att det är värt att serva den. Hur skulle ni tänka? Verket är ett ETA 2836-2. Någon som har koll på ungefärlig kostnad för service? Och till sist: är det fortfarande Gastons Ur som gäller för den här typen av spabehandling i GBG?
 

_robban

Cartier
2-Faktor
2836-2 är ju inte rocket science att serva för en normal inteligent urmakare, du kan ju kolla med Gastons men även han vid Mariaplan kan vara värt att kolla med - lät honom serva en omega seamaster 300m för mig för ett par år sedan och han var inte så farligt dyr alls även om han var lite .. egen.
I värsta fall så kan man nog skaffa ett nytt urverk på Ebay för någon tusenlapp och byta rätt av.
 
2836-2 är ju inte rocket science att serva för en normal inteligent urmakare, du kan ju kolla med Gastons men även han vid Mariaplan kan vara värt att kolla med - lät honom serva en omega seamaster 300m för mig för ett par år sedan och han var inte så farligt dyr alls även om han var lite .. egen.
I värsta fall så kan man nog skaffa ett nytt urverk på Ebay för någon tusenlapp och byta rätt av.

Tack för tips :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
2836-2 är ju inte rocket science att serva för en normal inteligent urmakare, du kan ju kolla med Gastons men även han vid Mariaplan kan vara värt att kolla med - lät honom serva en omega seamaster 300m för mig för ett par år sedan och han var inte så farligt dyr alls även om han var lite .. egen.
I värsta fall så kan man nog skaffa ett nytt urverk på Ebay för någon tusenlapp och byta rätt av.

Jag skulle hålla mig borta från honom just för att han är så otrevlig och konstig. Vill inte gynna en sådan persons verksamhet. Det finns säkerligen bra mycket bättre alternativ! :)
 
  • Like
Reactions: KMS

Chuck

Patek
2-Faktor
Finns nya verk på bukten för 1300 spänn skickat men då får du byta själv :)
636d77e581e10db27dce2ec03b7bcb0c.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Klockjäveln är stendöd helt enkelt. Det gick inte att stoppa huvudet i sanden längre, det oundvikliga har inträffat och nu behöver den service. Och jag behöver råd. Klockan lever större delen av sitt liv i klocklådan och är om jag ska vara ärlig lite lätt bedagad även till det yttre och det är på gränsen att jag känner att det är värt att serva den. Hur skulle ni tänka? Verket är ett ETA 2836-2. Någon som har koll på ungefärlig kostnad för service? Och till sist: är det fortfarande Gastons Ur som gäller för den här typen av spabehandling i GBG?

Jag gillar den, klart den förtjänar service!
 
Topp