• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ok, vad ska jag göra med dessa? De vill liksom aldrig sätta sig på handleden. Någon som har förslag på länk eller band som skulle funka? Annars får de gå till flipp.
voststrap.jpg
 
Har för mig att Buran är ett ryskt märke som pluppar i Poljot, Vostok eller ETA i sina klockor, men så fort ett ETA sitter i blir klockan magiskt nog "Swiss made":) Eller har de blivit uppköpta?

buran-b70-133-6-682-0-1.jpg
 
Har en sån till höger med clean bezel. Tycker den funkar okej på vissa natoband, t ex detta. Har sett samma på ett brunt raf-läderband som såg bra ut! Vore kul med andra förslag på länk/band.
IMG_8587.JPG



Ok, vad ska jag göra med dessa? De vill liksom aldrig sätta sig på handleden. Någon som har förslag på länk eller band som skulle funka? Annars får de gå till flipp.
voststrap.jpg
 

Samlarn

Rolex
20161015_2416b.jpg
scuba_projekt.jpg

Köpte på mig ett gäng äldre - vintage - "Scuba dude:s" för framtida projekt. Har inte bestämt mig för vad jag ska göra med dem ännu. Någon av dem går inte så bra. Den kanske blir en reservdelsklocka. Allihopa - av de som går bra - kommer nog att säljas.
 
Senast ändrad:

Tarkovski

Omega
Har en sån till höger med clean bezel. Tycker den funkar okej på vissa natoband, t ex detta. Har sett samma på ett brunt raf-läderband som såg bra ut! Vore kul med andra förslag på länk/band.
IMG_8587.JPG

Om det är läder är standardtipset RIOS eller Hirsch. Det ser ut att passa med boetten och den cleana bezelen. Annars finns det bra länk på Ebay. NATO och liknande säljs hos Singular.
 

Samlarn

Rolex
Loppisfynd! :happyhappy: Det är lite "Frankenstein" över den här va? Bezeln verkar inte vara orginal och visarna känner jag inte alls igen. Allt annat verkar vara Vostok Amphibian. Automatiskt urverk. Har inte hunnit kolla om den går rätt ännu. Säljaren sa att den gick lite fort innan minutvisaren ramlade av. Minutvisaren hade hoppat loss men det fixade jag ganska lätt. Den är till salu om någon gillar den. 1 500 kr.
20161016_frankenstein.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Klocklådan är full! Nu är det en in - en ut som gäller. Dyker det upp en oemotståndlig klocka köper jag naturligtvis. Alla klockorna fungerar utmärkt. Så här ser samlingen ut idag. Ingenting är till salu. Alla är Vostok Amphibian. Alla - utom en - är märkta CCCP.
20161009_samlingen.jpg
Riktigt fin samling. Om nr 3 från vänster, nedre raden måste bort nån gång tar jag gärna hand om den.
 

Samlarn

Rolex
Riktigt fin samling. Om nr 3 från vänster, nedre raden måste bort nån gång tar jag gärna hand om den.
Tack AndersM! Du har ett bra öga för intressanta klockor! De ryska klockorna är robusta, stabila och snygga. Funkar utmärkt på armen. Jag är svårt förtjust och mallig för samlingen. Det saknas någon klocka för att jag ska vara riktigt nöjd men så är det alltid med samlingar. Kanske dyker "dykaren" som jag saknar upp mitt framför mina ögon? Man kan ju alltid drömma. Samlingen ska jag hålla intakt länge. Du hittar säkert din egna tonneau 2209 30 ATM snart.
 
Tack AndersM! Du har ett bra öga för intressanta klockor! De ryska klockorna är robusta, stabila och snygga. Funkar utmärkt på armen. Jag är svårt förtjust och mallig för samlingen. Det saknas någon klocka för att jag ska vara riktigt nöjd men så är det alltid med samlingar. Kanske dyker "dykaren" som jag saknar upp mitt framför mina ögon? Man kan ju alltid drömma. Samlingen ska jag hålla intakt länge. Du hittar säkert din egna tonneau 2209 30 ATM snart.

Är det denna du letar efter?:)
d3f5caeb2d6ded69e428737d85794073.jpg
 

Samlarn

Rolex
Är det denna du letar efter?:)
d3f5caeb2d6ded69e428737d85794073.jpg
Oj! Den där klockan är fruktansvärt snygg och tyvärr väldigt sällsynt. Sannolikheten att jag skulle kunna komma över ett exemplar av den - till ett rimligt pris - är mikroskopiskt små. Drömma kan man ju. ;)
Det finns en Vostok dykare i en Albatross boett som klarar 30 ATM. Den skulle jag gärna vilja ha ett exemplar i orginal av. Jag har lyckats komma över 2 st "bakstycken" till boetten ( stämplade 30 ATM ) som ska sitta på den klockan men de är ju inget att ha när man inte har själva klockan. De är också väldigt ovanliga men de lär finnas i några hundral.
Klockan på bilden ovan lär bara finnas i några enstaka exemplar. :bookworm:
 
Då var det dags för mitt första inlägg i den här tråden:)
La tidigare ut en tråd där jag undrade över vostok amphibia som en daglig beater och jag fick massor av bra svar och info.
Pratade med Model_Citizen Och frågade om han hade några till salu och det hade han han la upp en bild och jag såg direkt vilken jag gillade och frågade lite om den:)
Jag går iväg från telefonen för att prata med mina föräldrar om vad dem tycker och när jag kommer tillbaka så ser jag att Model_Citizen har postat en bild på klockan och även skrivit att jag ska få den helt gratis:)
Jag skickar iväg min adress och väntar.

Och idag så fick jag hem ett papper där det stog att klockan hade kommit till min närmsta ICA butik.
Jag vänder i dörren och går iväg:)
Detta är det jag fick i handen:
Jag öppnar och ser att den är väl inslaget i bubbelplast och tejp.
Jag tar av det och ser klockan och den är mycket bättre än på bilderna jag blir verkligen kär i den direkt, visaren flyter på fint:)

Då jag har spelat mycket landskamper i hockey i och mot Ryssland så har jag blivit väldigt intresserad av allt därifrån även klockor och jag känner att det var helt rätt beslut att köra på en vostok.
Jag drog på ett Nato som jag haft sen tidigare som jag skulle använda till en klocka jag aldrig köpte men jag tycker att det gjorde sig fint på denna klocka:)




Detta var min paket öppning och jag tackar återigen Citizen som gjorde detta möjligt för mig:)
:vostok:
 
Topp