• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Då var det dags för mitt första inlägg i den här tråden:)
La tidigare ut en tråd där jag undrade över vostok amphibia som en daglig beater och jag fick massor av bra svar och info.
Pratade med Model_Citizen Och frågade om han hade några till salu och det hade han han la upp en bild och jag såg direkt vilken jag gillade och frågade lite om den:)
Jag går iväg från telefonen för att prata med mina föräldrar om vad dem tycker och när jag kommer tillbaka så ser jag att Model_Citizen har postat en bild på klockan och även skrivit att jag ska få den helt gratis:)
Jag skickar iväg min adress och väntar.

Och idag så fick jag hem ett papper där det stog att klockan hade kommit till min närmsta ICA butik.
Jag vänder i dörren och går iväg:)
Detta är det jag fick i handen:
Jag öppnar och ser att den är väl inslaget i bubbelplast och tejp.
Jag tar av det och ser klockan och den är mycket bättre än på bilderna jag blir verkligen kär i den direkt, visaren flyter på fint:)

Då jag har spelat mycket landskamper i hockey i och mot Ryssland så har jag blivit väldigt intresserad av allt därifrån även klockor och jag känner att det var helt rätt beslut att köra på en vostok.
Jag drog på ett Nato som jag haft sen tidigare som jag skulle använda till en klocka jag aldrig köpte men jag tycker att det gjorde sig fint på denna klocka:)




Detta var min paket öppning och jag tackar återigen Citizen som gjorde detta möjligt för mig:)
:vostok:
Supersnygg klocka! Jag har ingen liknande själv men jag törs lova att det är en utmärkt daglig "beater". Klockan kommer att glädja dig länge.
 
Då var det dags för mitt första inlägg i den här tråden:)
La tidigare ut en tråd där jag undrade över vostok amphibia som en daglig beater och jag fick massor av bra svar och info.
Pratade med Model_Citizen Och frågade om han hade några till salu och det hade han han la upp en bild och jag såg direkt vilken jag gillade och frågade lite om den:)
Jag går iväg från telefonen för att prata med mina föräldrar om vad dem tycker och när jag kommer tillbaka så ser jag att Model_Citizen har postat en bild på klockan och även skrivit att jag ska få den helt gratis:)
Jag skickar iväg min adress och väntar.

Och idag så fick jag hem ett papper där det stog att klockan hade kommit till min närmsta ICA butik.
Jag vänder i dörren och går iväg:)
Detta är det jag fick i handen:
Jag öppnar och ser att den är väl inslaget i bubbelplast och tejp.
Jag tar av det och ser klockan och den är mycket bättre än på bilderna jag blir verkligen kär i den direkt, visaren flyter på fint:)

Då jag har spelat mycket landskamper i hockey i och mot Ryssland så har jag blivit väldigt intresserad av allt därifrån även klockor och jag känner att det var helt rätt beslut att köra på en vostok.
Jag drog på ett Nato som jag haft sen tidigare som jag skulle använda till en klocka jag aldrig köpte men jag tycker att det gjorde sig fint på denna klocka:)




Detta var min paket öppning och jag tackar återigen Citizen som gjorde detta möjligt för mig:)
:vostok:

Skitbra att du gillade den, snygg paketöppning och välkommen till klubben!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Då var det dags för mitt första inlägg i den här tråden:)
La tidigare ut en tråd där jag undrade över vostok amphibia som en daglig beater och jag fick massor av bra svar och info.
Pratade med Model_Citizen Och frågade om han hade några till salu och det hade han han la upp en bild och jag såg direkt vilken jag gillade och frågade lite om den:)
Jag går iväg från telefonen för att prata med mina föräldrar om vad dem tycker och när jag kommer tillbaka så ser jag att Model_Citizen har postat en bild på klockan och även skrivit att jag ska få den helt gratis:)
Jag skickar iväg min adress och väntar.

Och idag så fick jag hem ett papper där det stog att klockan hade kommit till min närmsta ICA butik.
Jag vänder i dörren och går iväg:)
Detta är det jag fick i handen:
Jag öppnar och ser att den är väl inslaget i bubbelplast och tejp.
Jag tar av det och ser klockan och den är mycket bättre än på bilderna jag blir verkligen kär i den direkt, visaren flyter på fint:)

Då jag har spelat mycket landskamper i hockey i och mot Ryssland så har jag blivit väldigt intresserad av allt därifrån även klockor och jag känner att det var helt rätt beslut att köra på en vostok.
Jag drog på ett Nato som jag haft sen tidigare som jag skulle använda till en klocka jag aldrig köpte men jag tycker att det gjorde sig fint på denna klocka:)




Detta var min paket öppning och jag tackar återigen Citizen som gjorde detta möjligt för mig:)
:vostok:
Grattis som satan!!! Nu ska bara @Josef B skicka dig ett 22mm gratisnato åxå är allt frid och fröjd:)
 

Fadershan

Patek
Då var det dags för mitt första inlägg i den här tråden:)
La tidigare ut en tråd där jag undrade över vostok amphibia som en daglig beater och jag fick massor av bra svar och info.
Pratade med Model_Citizen Och frågade om han hade några till salu och det hade han han la upp en bild och jag såg direkt vilken jag gillade och frågade lite om den:)
Jag går iväg från telefonen för att prata med mina föräldrar om vad dem tycker och när jag kommer tillbaka så ser jag att Model_Citizen har postat en bild på klockan och även skrivit att jag ska få den helt gratis:)
Jag skickar iväg min adress och väntar.

Och idag så fick jag hem ett papper där det stog att klockan hade kommit till min närmsta ICA butik.
Jag vänder i dörren och går iväg:)
Detta är det jag fick i handen:
Jag öppnar och ser att den är väl inslaget i bubbelplast och tejp.
Jag tar av det och ser klockan och den är mycket bättre än på bilderna jag blir verkligen kär i den direkt, visaren flyter på fint:)

Då jag har spelat mycket landskamper i hockey i och mot Ryssland så har jag blivit väldigt intresserad av allt därifrån även klockor och jag känner att det var helt rätt beslut att köra på en vostok.
Jag drog på ett Nato som jag haft sen tidigare som jag skulle använda till en klocka jag aldrig köpte men jag tycker att det gjorde sig fint på denna klocka:)




Detta var min paket öppning och jag tackar återigen Citizen som gjorde detta möjligt för mig:)
:vostok:

Fantastiskt generöst! Det e en kanonklocka, jag är väldigt förtjust i Vostok amphibian oxå. Grattis!
 

evki

Audemars
2-Faktor
Ser ut som en helt annan klocka på ett gator armband och med polerad "enkel" bezel.

IMG_3730.JPG
 
Gav min nya Ryss ett nytt armband då jag var inne på bergströms här i Uppsala.
Ett armband i rostfrittstål ifrån det tyska märket BEAR.
Mitt första köp där och förhoppningsvis inte mitt sista då jag kollade runt lite på Rolex,Longines Seiko osv:)

image.jpg




:vostok:

Riktigt snyggt matchat där. Dessutom verkar du sitta stabilt i klockträsket redan. :D Känns som att en seiko- eller longinesdressare står på tur...
 

Granito

Breitling
Fick hem den här i eftermiddag och trots att bara ha provat den på för smalt perlonband och med omoddad bezel känns den riktigt lovande.
bostok2.jpg

Frågan är bara vilken färg på insert jag ska ha. Är lite sugen på att frångå konventionen med svart och köra på tex ett bronsfärgat som under (eget paintjob hehe :cool:). Någon som kört på något liknande?
vostok.jpg
 
Fick hem den här i eftermiddag och trots att bara ha provat den på för smalt perlonband och med omoddad bezel känns den riktigt lovande.
bostok2.jpg

Frågan är bara vilken färg på insert jag ska ha. Är lite sugen på att frångå konventionen med svart och köra på tex ett bronsfärgat som under (eget paintjob hehe :cool:). Någon som kört på något liknande?
vostok.jpg

Om du vill ha det där armbandet, och vill matcha mer bronsig ring, så skulle jag avlägsna kromet från dykarringen i mässing som redan sitter på. Finns en del snygga moddar att kolla på, så det är bara att googla + att du med tiden får en snyggare egen patina på ringen + att du redan har en ring att börja jobba med.:)
vostok_amphibia_bezel_brass.png

952ba2158757228f5c9c62067771493f.jpg

13118302_960794574027352_1640489051_n.jpg


slipmetoden:
http://forums.watchuseek.com/f10/vostok-brass-bezel-mod-how-i-did-lots-photos-3277458.html

Kemiskt joxande-metoden:
Hmmm, hittar den inte nu. Handlar om att lösa upp kromet i något lösningsmedel. Giftigt som satan och du måste antagligen ta vätskan med kromet till återvinningscentral senare, så jag skulle inte köra på denna metod.
 
Senast ändrad:

Granito

Breitling
Om du vill ha det där armbandet, och vill matcha mer bronsig ring, så skulle jag avlägsna kromet från dykarringen i mässing som redan sitter på. Finns en del snygga moddar att kolla på, så det är bara att googla + att du med tiden får en snyggare egen patina på ringen + att du redan har en ring att börja jobba med.:)

Jo, det är ju ett alternativ. Jag har egentligen bara tittat på bezels med inserts iom att de som kommer med är riktigt fula i mina ögon. Men köper jag en ny bezel är det ju fritt fram att go crazy med det gamla. Det kan ju inte bli värre.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Om du vill ha det där armbandet, och vill matcha mer bronsig ring, så skulle jag avlägsna kromet från dykarringen i mässing som redan sitter på. Finns en del snygga moddar att kolla på, så det är bara att googla + att du med tiden får en snyggare egen patina på ringen + att du redan har en ring att börja jobba med.:)
vostok_amphibia_bezel_brass.png

952ba2158757228f5c9c62067771493f.jpg

13118302_960794574027352_1640489051_n.jpg


slipmetoden:
http://forums.watchuseek.com/f10/vostok-brass-bezel-mod-how-i-did-lots-photos-3277458.html

Kemiskt joxande-metoden:
Hmmm, hittar den inte nu. Handlar om att lösa upp kromet i något lösningsmedel. Giftigt som satan och du måste antagligen ta vätskan med kromet till återvinningscentral senare, så jag skulle inte köra på denna metod.
Inspirerande! Ska nog slipa av en och gräva ner den i trädgården över vintern.
 

MarkoM

Omega
IMG_3019.JPG
IMG_3021.JPG
IMG_3018.JPG
Har i omgångar varit in och gluttat i denna tråd, och blivit lite sugen på att själv skaffa mig en ryss. Så en kväll när jag satt på eBay och slösurfade efter klockor så dök denna upp. Visserligen så var säljaren bosatt i Bulgarien, men uret ska enligt annons vara rysk.
Inte lika läcker på armen som jag tyckte att den var på bukten efter några öl, men ändå lite charmig. Bandet var av absolut sämsta kvalité, och stinker av nikotin..
Men iaf det är en ryss, och den är min!
Någon som sitter på mer info om den? :)
 
Senast ändrad:
IMG_3019.JPG
IMG_3021.JPG
IMG_3018.JPG
Har i omgångar varit in och gluttat i denna tråd, och blivit lite sugen på att själv skaffa mig en ryss. Så en kväll när jag satt på eBay och slösurfade efter klockor så dök denna upp. Visserligen så var säljaren bosatt i Bulgarien, men uret ska enligt annons vara rysk.
Inte lika läcker på armen som jag tyckte att den var på bukten efter några öl, men ändå lite charmig. Bandet var av absolut sämsta kvalité, och stinker av nikotin..
Men iaf det är en ryss, och den är min!
Någon som sitter på mer info om den? :)

Vet inget om din, men någon gång kommer jag att klicka hem en Raketa Antarctica för att kolla hur det är med 24-timmarstavla
Snodd bild
8cwrj9k5xugx.jpg
 
Topp