• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Plums82

Omega
Vet inget om din, men någon gång kommer jag att klicka hem en Raketa Antarctica för att kolla hur det är med 24-timmarstavla
Snodd bild
8cwrj9k5xugx.jpg

24h klockorna är kul, man får titta en extra gång för att se vad klockan är.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Är det någon som kan titta på denna klocka. orginal eller franken? http://www.ebay.co.uk/itm/131993392088
Hej Pavva70!
Jag tror tyvärr att boetten är utbytt. Modellen med höjda index - denna modell (tavla) brukar ha en rundad kuddformad boett. Även denna raka modell som på bilden brukar bandhornen slutta brant ner mot bandstiften! Det fyrkantiga boetterna har tavlan oftast med sk målade index! Den finns dock mängder av avater som mer eller mindre stämmer.
 

Samlarn

Rolex
Byter klocka på handleden idag. Nu får min Vostok Neptune sitta på handleden några veckor. Min favoritklocka ur samlingen. Den här klockan går perfekt. Varken för fort eller för sakta. Den får sitta till efter julhelgerna. Den är lite svår att fotografera. Snyggare i verkligheten faktiskt. Ångrar att jag inte köpte fler av den här när jag hade chansen.
20161122_neptune.jpg
 

MarkoM

Omega
Idag kom en klocka jag köpte för drygt en månad sedan, var enligt annons en Slava. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Extremt rasslig länk utan länkbitar, enbart microadjust som inte kan ställas tillräckligt tight för mina armar..
Sista gången jag sitter på eBay och budar hem saker efter någon öl ;)

Edit: Det går nog visst att korta länken, var så grovt slipat att sprintarna inte syntes i köksbelysningen :D
 

Bilagor

  • IMG_3137.JPG
    IMG_3137.JPG
    102.5 KB · Visningar: 47

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Idag kom en klocka jag köpte för drygt en månad sedan, var enligt annons en Slava. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Extremt rasslig länk utan länkbitar, enbart microadjust som inte kan ställas tillräckligt tight för mina armar..
Sista gången jag sitter på eBay och budar hem saker efter någon öl ;)

Edit: Det går nog visst att korta länken, var så grovt slipat att sprintarna inte syntes i köksbelysningen :D
Snygg klocka! Och när man köper ryskt tycker jag alltid man ska skratta. Billiga och med
mycket karaktär.
 

Bazsy

Cartier
Ja
Då går det inte att använda balansen från Meranom då den är till "moderna" 2414 eller den automatiska varianten som är 19800bph, den gamla är 18000bph. Du har ju 2+1 lösningsmöjligheter då : köpa en gammal vostok för billig peng med detta verk och antingen använda balansen eller hela verket. Eller så kan man kanske byta till en ny 2414 verk om den får plats och har samma komplikationer. Båda är 24 mm så det borde inte vara problem.
 
Senast ändrad:

RobinW

Cartier
2-Faktor
Ja
Då går det inte att använda balansen från Meranom då den är till "moderna" 2414 eller den automatiska varianten som är 19800bph, den gamla är 18000bph. Du har ju 2+1 lösningsmöjligheter då : köpa en gammal vostok för billig peng med detta verk och antingen använda balansen eller hela verket. Eller så kan man kanske byta till en ny 2414 verk om den får plats och har samma komplikationer. Båda är 24 mm så det borde inte vara problem.
Verkar det inte vara ett 2409 "newer with double shock protect"
http://forums.watchuseek.com/f10/po...how-tack-650022.html#/topics/650022?_k=o2y7xq
Tackar för svar
 

vandahl

Breitling
RUSKI.JPG

RUSKI 2.JPG
RUSKI 2.JPG


Tjena Kamrater!
Har fiskat hem denna bit på Tradera och är väldigt intresserad av att veta mera om denna. Hade en idé om att det var en Vostok men vid närmare eftertanke börjar det spöka om att så inte är fallet. Har inte en susning om modellnummer, tillverkare eller årtal. Men om ni duktigare individer kan bidra med mer kunskap skulle det vara otroligt uppskattat!

Till största del inhandlad i syftet att modifiera men vore verkligen roligt att veta mer om klockan innan jag dissekerar och designar den.

Väl mött.
 

vandahl

Breitling
RUSKI.JPG

RUSKI 2.JPG
RUSKI 2.JPG


Tjena Kamrater!
Har fiskat hem denna bit på Tradera och är väldigt intresserad av att veta mera om denna. Hade en idé om att det var en Vostok men vid närmare eftertanke börjar det spöka om att så inte är fallet. Har inte en susning om modellnummer, tillverkare eller årtal. Men om ni duktigare individer kan bidra med mer kunskap skulle det vara otroligt uppskattat!

Till största del inhandlad i syftet att modifiera men vore verkligen roligt att veta mer om klockan innan jag dissekerar och designar den.

Väl mött.

Nu har jag talat med en vän som kunde översätta vad som stod på tavlan. Tydligen är det bilmärket UAZ vars logotyp är högst upp, under står det Kazan där tillverkarens fabrik ligger och 5 år längst ner. Det som förbryllar mig i detta är att oavsett hur mycket jag googlar så finns det inga spår av att denna skulle ha existerat öht.
Fortsättning följer..
 
Topp