• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

z32

Omega
Fick hem den här Amphibian för ett tag sedan:
PSX_20161227_220236.jpg

Jag tycker den har ganska ball patina :)
PSX_20161227_220428.jpg

Ska ta lite bättre bilder i dagsljus när jag får tid :snaphappy:
Slänger upp 2 bilder på ryssarna som roterar ganska flitigt på handleden:
PSX_20161227_220817.jpg

PSX_20161227_220609.jpg
 

Bilagor

  • IMG_0727.jpg
    IMG_0727.jpg
    145.3 KB · Visningar: 9

Samlarn

Rolex
Fick hem den här Amphibian för ett tag sedan:
PSX_20161227_220236.jpg

Jag tycker den har ganska ball patina :)
PSX_20161227_220428.jpg

Ska ta lite bättre bilder i dagsljus när jag får tid :snaphappy:
Slänger upp 2 bilder på ryssarna som roterar ganska flitigt på handleden:
PSX_20161227_220817.jpg

PSX_20161227_220609.jpg
*hahaha* Underbar bild! Det skulle inte förvåna mig om klockan fungerar faktiskt. :) Kommandirskin har en underbart "krackelerad" urtavla. (Obs! Ingen ironi. ) Supersnygg!
 

UncleBear

Panerai
Hej! Har en scuba som jag är grymt nöjd med. Nu har jag dock ett dilemma. Yngste sonen fick min Poljot Alarm för ett tag sedan och nu är det dags för älste sonen att få en rysk klocka. Vad har ni på förslag? Han är lång 199 cm väger över 105 och är vältränad, handled runt 18-19 cm.
Har ni några förslag? Något att sälja?
Stort tack på förhand.
14807127827181181619618.jpg
Tyngsta klockan din son skall ha är en hyllningsklocka från Shorokhoff, för ryska världsmästaren i boxning Kostya Tszyu.
Har kvar min som är limiterad i 270 st (antalet amatörmatcher).
IMG_0356.JPG

Bezelen är "liknande" VC och siffror "liknande" Bell & Ross. Urverket är 7750 och av bra kvalité.
Byggs i Tyskland av en ryss.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har länge suktat efter denna vintagemodell, en av de coolaste ryssarna IMHO. Men av olika anledningar har jag aldrig slagit till, förrän nu. Någon som har koll på vad jag köpt? @Fixoflex , @Lucidor m.fl. Finns denna modell överhuvudtaget, eller har jag köpt skräp? Det jag reagerar mest på är lacken på tavlan. Ska det vara så?

Kom på passande gummi...









Var naturligtvis tvungen att testa den på en länk också :)


 

DiverSailor

Breitling
Kunde inte göra annat än att damma (med betoning på dammig) av min gamla trotjänare som under sommaren fick följa med på flertalet golfrundor. Jag ger mig fan på att klockan med dess tyngd ger mig en mer "clean" sving eftersom jag i slutet av säsongen knappt vågade ta på mig handsken om inte min trotjänare satt på handleden. Dessvärre har den fått samla damm off-season :(

Namnlös.png
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har länge suktat efter denna vintagemodell, en av de coolaste ryssarna IMHO. Men av olika anledningar har jag aldrig slagit till, förrän nu. Någon som har koll på vad jag köpt? @Fixoflex , @Lucidor m.fl. Finns denna modell överhuvudtaget, eller har jag köpt skräp? Det jag reagerar mest på är lacken på tavlan. Ska det vara så?

Kom på passande gummi...









Var naturligtvis tvungen att testa den på en länk också :)


Modellen finns och tavlan kallas "radio room". Lacken ser ju skum ut men kanske har den bakats i den ryska solen. Eller så har någon lackat för ökad lyster. Hur som helst schysst klocka och personligen tycker jag inte att man ska oroa sig för mycket över ev. orginalskick på sina Vostoks.
 

Samlarn

Rolex
Hej vänner! God fortsättning på er!
Klockan ( Vostok Amphibian Albatros 300 m nvch-30 ) som jag sporadiskt sökt efter i över ett halvår har hittat hem. På självaste Julafton fick jag ett mail om att ett exemplar var till salu. Jag köpte ju naturligtvis. Efter en lång väntan har klockan nu kommit fram - hem. Det här är en Jul jag sent ska glömma. ;)
Den verkar helt oanvänd. Otroligt bra skick. Här är bilder:
20170105_sidan.jpg

20170105_urtavlan.jpg
20170105_bakstycke.jpg
20170105_trippel.jpg
 
Senast ändrad:
Hej vänner! God fortsättning på er!
Klockan ( Vostok Amphibian Albatros 300 m nvch-30 ) som jag sporadiskt sökt efter i över ett halvår har hittat hem. På självaste Julafton fick jag ett mail om att ett exemplar var till salu. Jag köpte ju naturligtvis. Efter en lång väntan har klockan nu kommit fram - hem. Det här är en Jul jag sent ska glömma. ;)
Den verkar helt oanvänd. Otroligt bra skick. Här är bilder:
20170105_sidan.jpg

20170105_urtavlan.jpg
20170105_bakstycke.jpg
20170105_trippel.jpg
Grattis! Snygging till klocka det där. Kör för övrigt vostok själv idag. Känn rätt med ryskt i kylan.
blå.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hej vänner! God fortsättning på er!
Klockan ( Vostok Amphibian Albatros 300 m nvch-30 ) som jag sporadiskt sökt efter i över ett halvår har hittat hem. På självaste Julafton fick jag ett mail om att ett exemplar var till salu. Jag köpte ju naturligtvis. Efter en lång väntan har klockan nu kommit fram - hem. Det här är en Jul jag sent ska glömma. ;)
Den verkar helt oanvänd. Otroligt bra skick. Här är bilder:
20170105_sidan.jpg

20170105_urtavlan.jpg
20170105_bakstycke.jpg
20170105_trippel.jpg
Ser superfin ut samlarn! Grattis till en fin trippel!
 

om3g4

Breitling
Tyngsta klockan din son skall ha är en hyllningsklocka från Shorokhoff, för ryska världsmästaren i boxning Kostya Tszyu.
Har kvar min som är limiterad i 270 st (antalet amatörmatcher).
IMG_0356.JPG

Bezelen är "liknande" VC och siffror "liknande" Bell & Ross. Urverket är 7750 och av bra kvalité.
Byggs i Tyskland av en ryss.
Snyggt! Mycket inspirerande
 

Donny

Breitling
Hej, är ny här och har ett nyvunnet intresse av ryska klockor. Saken är den att jag inte vet så mycket om dem, förutom det jag läst här under ett tag.

Igår så kom jag över dessa klockor och undrar nu om det är någon som vet vad jag köpt! Tycker själv att de är underbara, men skulle vilja veta lite mer om dem.
 

Bilagor

  • IMG_0458.JPG
    IMG_0458.JPG
    141.1 KB · Visningar: 51
  • IMG_0462.JPG
    IMG_0462.JPG
    157.8 KB · Visningar: 47
  • IMG_0463.JPG
    IMG_0463.JPG
    157.5 KB · Visningar: 44
  • IMG_0461.JPG
    IMG_0461.JPG
    157.4 KB · Visningar: 50

Samlarn

Rolex
Hej, är ny här och har ett nyvunnet intresse av ryska klockor. Saken är den att jag inte vet så mycket om dem, förutom det jag läst här under ett tag.

Igår så kom jag över dessa klockor och undrar nu om det är någon som vet vad jag köpt! Tycker själv att de är underbara, men skulle vilja veta lite mer om dem.
Hej Donny!
Jag håller med. Det är fina klockor. Den första - högst upp till vänster - är Raketas evighetskalender. Raketa perpetual Calendar. Jag tror att man manövrerar kalendern med den nedre kronan. Det ser ut som att det är en kromad boett. Manuell uppdragning. Raketa har gjort en del roliga klockor. Jag gillar den där Raketan där de har en stor 0:a högst upp på urtavlan - istället för tolv. Jag har ingen själv tyvärr. Det här är en elegant och diskret klocka.
 
Senast ändrad:

Donny

Breitling
IMG_0462.JPG
Hej Donny!
Jag håller med. Det är fina klockor. Den första - högst upp till vänster - är Raketas evighetskalender. Raketa perpetual Calendar. Jag tror att man manövrerar kalendern med den nedre kronan. Det ser ut som att det är en kromad boett. Manuell uppdragning. Raketa har gjort en del roliga klockor. Jag gillar den där Raketan där de har en stor 0:a högst upp på urtavlan - istället för tolv. Jag har ingen själv tyvärr. Det här är en elegant och diskret klocka.

Tack! Hittade lite mer info om raketan till vänster nu. Verkar som att den yttre märkningen i rött och blått indikerar vaktpass på ubåt. De inre streckade visar hög och lågvatten.
Vet inte om det stämmer, men inte helt omöjligt.
 

Fadershan

Patek
Hej ks-kompisar! Jag har en vintage ryss med vad jag tror är ett 2409 (står ej på) som rusar. Fick tipset att tvätta balansen vilket jag gjorde. Det verkar ha löst problemet faktiskt! men när jag skulle montera tbx motstenarna upptäckte jag att den lilla "hållaren" för motstenen var borta! gick inte att hitta alls.. Är inte som incabloc där de små metallstavarna sitter kvar på balansbryggan utan detta är med tre st hållare på en cirkel.. behöver en bild känner jag.. Vet någon ifall det går att få tag på endast den metallhållaren?? Tack snälla.
vostok 2409-motsten.jpg
 

Samlarn

Rolex
Hej ks-kompisar! Jag har en vintage ryss med vad jag tror är ett 2409 (står ej på) som rusar. Fick tipset att tvätta balansen vilket jag gjorde. Det verkar ha löst problemet faktiskt! men när jag skulle montera tbx motstenarna upptäckte jag att den lilla "hållaren" för motstenen var borta! gick inte att hitta alls.. Är inte som incabloc där de små metallstavarna sitter kvar på balansbryggan utan detta är med tre st hållare på en cirkel.. behöver en bild känner jag.. Vet någon ifall det går att få tag på endast den metallhållaren?? Tack snälla.
vostok 2409-motsten.jpg
Aj! Jag förstår. Är det inte extremt svårt att "mecka" med balansen? Jag skulle nog inte våga. En 2416b i skrotskick ligger här hemma. Inköpt som reservdelsklocka. Det är en sliten, gammal Scuba Dude. Kollade balansen lite snabbt och balansen liknar inte alls din. Tyvärr. Annars hade jag gärna försökt att hjälpa dig. :angel: Vänta! Jag sitter visst och blir lite "skumögd" så här en fredagkväll. Är det inte samma komponent på den här balansen? Se bilden. Vill du ha urverket? 100 kr?
20170106_2416b_scuba_dude.jpg
 
Senast ändrad:

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Hej Donny!
Jag håller med. Det är fina klockor. Den första - högst upp till vänster - är Raketas evighetskalender. Raketa perpetual Calendar. Jag tror att man manövrerar kalendern med den nedre kronan. Det ser ut som att det är en kromad boett. Manuell uppdragning. Raketa har gjort en del roliga klockor. Jag gillar den där Raketan där de har en stor 0:a högst upp på urtavlan - istället för tolv. Jag har ingen själv tyvärr. Det här är en elegant och diskret klocka.
IMG_7675.JPG

Raketa "big zero". Störtskönt nytillskott i samlingen.
 
Topp