• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

evki

Audemars
2-Faktor
Handlade lite igen... Halv cool urtavla men skum bakboett med dubbelhövdad örn som jag aldrig sett förr?
s-l1600 (6).jpg
s-l1600.jpg

Dubbelhövdad örn är deras riksvapen. Men backboett är skum :p
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Enluggs Vostok brukar slita något ojämt när som i detta fall det ursprungligen satt en länk. Det blir en häveffekt på länken! Det i kombination av fel borrade lugghål brukar ofta vara en dålig kombo. Det är den erfarenheten jag har haft med denna modell. Självklart kan det bero på olika omständigheter.
 

Vostok

Audemars
Enluggs Vostok brukar slita något ojämt när som i detta fall det ursprungligen satt en länk. Det blir en häveffekt på länken! Det i kombination av fel borrade lugghål brukar ofta vara en dålig kombo. Det är den erfarenheten jag har haft med denna modell. Självklart kan det bero på olika omständigheter.
Fantastiskt!! Jag kan bara buga och bocka inför för dina kunskaper!!! Tack för hjälpen!!!
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Tjena allihopa! Jag har försökt att sälja min Amphibia här på KS, men det verkar vara trögt med intresse. Tycker ni att priset är för högt, är det det som är problemet tro? Jag begär 500:- med originalbezelen och 650:- med den som sitter på nu. Vad tycker ni, måste jag sänka priset?

IMG_20170319_131953.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Mm, då är det väl bara att ha tålamod då. Har en ny "albatross" i posten som jag väntar på och har en en-in-en-ut-policy nu för att inte dra på mig hur många dinkor som helst...
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag gillar faktiskt deras rejält rassliga länkar :)
Kronan är ju också ett kapitel för sig, men en smart lösning på tätningsproblemet.
Ja, gillar man en "hair puller" så varför inte, ha ha! Kronan wobblar ju pga av att den har en kopplingsmekanism som gör att den frikopplar från urverket när den är inskruvad. Därifrån kommer stöt-tåligheten. Det är inget fel, det är en egenskap! :-D
 
Tjena allihopa! Jag har försökt att sälja min Amphibia här på KS, men det verkar vara trögt med intresse. Tycker ni att priset är för högt, är det det som är problemet tro? Jag begär 500:- med originalbezelen och 650:- med den som sitter på nu. Vad tycker ni, måste jag sänka priset?

IMG_20170319_131953.jpg
Med tanke på att en helt ny kostar runt 500 så kanske ditt "grundpris" på 500 är lite högt. Men 650 med den vridringen och insertet är bra (för de grejerna kostar ju mer än 150..)..
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Lindellc!
En fin Vostok 2403 med krona klockan 2! 17 stenars manuellt urverk! Allt ser ok ut!:) Den är från slutet av 80 talet!
Tack för ditt svar! Gillar den som tusan, och den funkar förvånansvärt bra rent tidsmässigt! Kul med grön urtavla som omväxling, är ganska "snål" på färgfronten i vanliga fall.
 
Topp