• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

molinari

Cartier
Tröttnade på lädernato då det gjorde klockan väldigt hög och klumpig. Så jag köpte ett lite tjockare vanligt band från Ebay.
Mycket nöjd med resultatet! :)
26630785141_e251c61cf7_b.jpg

26091125054_78c603dd73_b.jpg

26092798333_4008cd0db2_b.jpg

26603874712_4cd58024d6_b.jpg

Kasst wrist shot med taskig färgmatchning :bag:
26424028560_454c6b4db1_c.jpg
Snyggt!
 
  • Like
Reactions: z32
Då ser vi fram emot att det kommer lite bilder senare då. ;)
Och jag får väl satsa på meranom's glasbaksidor isåfall. :)
Ok, då är jag hemma o kan fota lite.:snaphappy: Jag kan fota två klockor faktiskt, då de är rätt lika. Båda är scuba dudes i standard-caset, båda har fått caset borstade av mig, båda har sådan där kineslänk som jag nämnde ovan o båda har dykarring från AM-watches. Denna setup borde vara den enklaste för att snabbt o effektivt modda sin vostok, billig länk som håller måttet samt bra ring med färdiglimmat insert. Min blå har jag dock lyxat loss på o satt på glasbaksida. Önskar jag köpt ett gäng sådana baksidor för nu hittar jag inga säljare.
vostok blå.jpg

vostok blå bak.jpg

Jag noterar även att det var tur att jag fotade idag, pinsen verkar inte vara saltvattenkompatibla, så det kan vara läge att byta.

Min svarta har jag lattjat lite med färger på. Svart matt/silver-insert, borstad case o svart kineslänk som jag bytt clasp på till borstad rostfri.
vostok svart.jpg

vostok svart sida.jpg

vostok svart clasp.jpg


Som bonus slänger jag upp en wristshot på min gula, fotad med gopro utan lampa under ett nattdyk förra helgen. Det gick sådär...:facepalm:
GOPR0186.JPG
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ok, då är jag hemma o kan fota lite.:snaphappy: Jag kan fota två klockor faktiskt, då de är rätt lika. Båda är scuba dudes i standard-caset, båda har fått caset borstade av mig, båda har sådan där kineslänk som jag nämnde ovan o båda har dykarring från AM-watches. Denna setup borde vara den enklaste för att snabbt o effektivt modda sin vostok, billig länk som håller måttet samt bra ring med färdiglimmat insert. Min blå har jag dock lyxat loss på o satt på glasbaksida. Önskar jag köpt ett gäng sådana baksidor för nu hittar jag inga säljare.
vostok blå.jpg

vostok blå bak.jpg

Jag noterar även att det var tur att jag fotade idag, pinsen verkar inte vara saltvattenkompatibla, så det kan vara läge att byta.

Min svarta har jag lattjat lite med färger på. Svart matt/silver-insert, borstad case o svart kineslänk som jag bytt clasp på till borstad rostfri.
vostok svart.jpg

vostok svart sida.jpg

vostok svart clasp.jpg


Som bonus slänger jag upp en wristshot på min gula, fotad med gopro utan lampa under ett nattdyk förra helgen. Det gick sådär...:facepalm:
GOPR0186.JPG

Ja det var ju riktigt schysst!
Schyssta byggen över lag! Gillar den Scuba dude tavlan med datum kl 6. Får nog bli någon sådan framöver för mig oxå.
Tack för att du lade energi på att dela med dig:)
 

hd1

Omega
2-Faktor
Tack för tipsen!! Meranom 420 var inte så tokigt :)
Jag köpte en Vostok med nya 420-länken för ca 2-3 veckor sen. Själva länken är helt ok men spännet/låset är ganska risigt och ändlänkarna är inte solida, bara så du vet. Men man kanske inte kan begära så mycket mer för det priset. :)
Jag använder mitt dagligen, -inget toppkvalitet som sagt men fullt användbart.
 
  • Like
Reactions: hd1

hd1

Omega
2-Faktor
Jag köpte en Vostok med nya 420-länken för ca 2-3 veckor sen. Själva länken är helt ok men spännet/låset är ganska risigt och ändlänkarna är inte solida, bara så du vet. Men man kanske inte kan begära så mycket mer för det priset. :)
Jag använder mitt dagligen, -inget toppkvalitet som sagt men fullt användbart.
Har beställt en länk samt nytt gummi från Meranom nu. Tack för tips! "Free shipping" från Ryssland o_O Hur lång tid fick du vänta på dina grejer?
 

hd1

Omega
2-Faktor
Min blå har jag dock lyxat loss på o satt på glasbaksida. Önskar jag köpt ett gäng sådana baksidor för nu hittar jag inga säljare.
Den är vattentät, den har det största glaset o den gör din vostok 1,5mm tunnare. Win-Win-Win alltså!
Finns dessa två (out of stock just nu men kanske kommer tillbaka..), men gör inte klockan tunnare direkt: https://meranom.com/en/amphibian-cl...k-watch-amphibia-caseback-with-big-glass.html https://meranom.com/en/amphibian-cl...atch-amphibia-caseback-with-little-glass.html :)
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Jag tycker om faktiskt om min lilla tjocka ryss. :p Dock skulle jag aldrig få för mig att skruva på de totalt urspårade skapelserna till glasbaksidor som dr.seikostain m.fl kränger. :eek::confused:
Meranoms är ju inte allt för illa iallafall :)
 
Jag tycker om faktiskt om min lilla tjocka ryss. :p Dock skulle jag aldrig få för mig att skruva på de totalt urspårade skapelserna till glasbaksidor som dr.seikostain m.fl kränger. :eek::confused:
Meranoms är ju inte allt för illa iallafall :)
Nej meranom ser helt ok ut. Dr.seikostains monster kommer dock med blå AR, vilkek vore supernajs att ha på min blåa med glasbaksida. Hur fixar man AR på glas egentligen:bookworm:
 

Vostok

Audemars
Detta var fan den äckligaste Amfibian jag fått tag på
IMAG0892.jpg
någonsin. Tror det är blod men är inte säker? Har plockat ner den helt och rengjort allt så det börjar se skapligt ut :)
 
Topp