• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Seikon har lite andra fästpunkter än vostoken, så dessa får du bryta bort och limma istället. Inget jag personligen skulle göra med tanke på att alla Vostoktavlor och aftermarkettavlor som det finns att välja på. Däremot tror jag storleken är densamma så det borde gå, även om jag själv inte provat. Om du vill modda urtavlor och du gillar den där borstade (mitt första försök på borstning:happyhappy:), så kan du få köpa den av mig att öva på för en hyfsat billig peng. Det är dumt att börja sin moddkarriar på en sprillans ny klocka.
Tänkte mest att om det är samma storlek (förutom fästpunkterna då) så skulle man ju kunna sätta in nån tavla från t.ex. Dagaz. Då får man ännu mer att välja på och så blir det ju lite bättre lume än på Vostoks egna tavlor. Bara en tanke som sagt..

Tack för erbjudandet men jag ska inte köpa någon ny 710 nu (sålde min i våras).. Hade bara aldrig sett den borstad förut, det var snyggt! Hur gjorde du och hur lång tid tog det? :)
 

vandahl

Breitling
RUSKI.JPG


RUSKI 2.JPG

Fiskade hem denna från Tradera tidigare, då jag inte är någon expert på det kyrilliska alfabetet skulle jag uppskatta om någon sitter på mer information om denna ryss. Har försökt googla mig fram men kom bara till en sida som sålde nya patriot klockor och tvättmaskiner.. Börjar bli lite osäker på vilken tillverkare det är, hade för mig att det var en Vostok men börjar misstänka att så ej är fallet.
 
Senast ändrad:

Micke_A

Omega
RUSKI.JPG


RUSKI 2.JPG

Fiskade hem denna från Tradera tidigare, då jag inte är någon expert på det kyrilliska alfabetet skulle jag uppskatta om någon sitter på mer information om denna ryss. Har försökt googla mig fram men kom bara till en sida som sålde nya patriot klockor och tvättmaskiner.. Börjar bli lite osäker på vilken tillverkare det är, hade för mig att det var en Vostok men börjar misstänka att så ej är fallet.
Kan inte mycket ryska, men jag får det till YAC ("Tje - A - Ze") - Kazan (en stad) - 5 år.
Kyrilliska bokstäver: ЧАЭ КАЗАНЬ
 
Senast ändrad:

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Felpost
 

Bilagor

  • 32700000-0518-46ED-BD78-24ABC086670E.jpeg
    32700000-0518-46ED-BD78-24ABC086670E.jpeg
    118.9 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Hm. Man misstänker ju att de tänkt på "after burner" men översättningen till engelska blev nog inte helt hundra...

ELLER

Så är det Puttes nya flyg till den speciella operationen? 🤔

1664778080217.png
Verkar vara Natos benämning på planet i fråga:

The Tupolev Tu-22M (Russian: Туполев Ту-22М; NATO reporting name: Backfire) is a supersonic, variable-sweep wing, long-range strategic and maritime strike bomber
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp