• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryss-ID?

leicaphile

Panerai
Hittade i Tallinn. Alarmklocka, vet ej något mer. Funkar fint.

ImageUploadedByTapatalk1405420580.283437.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Texten på tavlan betyder grovt översatt "Workers Union fisheries hozyadstav" enligt vad jag kunde få fram. Hurvida meningsbyggnaden är korrekt osv har jag inte någon aning om. :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ser ut som en Poljotboett! Även visarna liknar poljot! Isåfall kan verket vara ett 2612.1 med 18 stenar.

Mer bilder på verk och baksidan!
 

Lucidor

Breitling
Jag håller med Fixoflex, det är en Poljot Alarm med verket 2612.1. Det var bara Poljot i Ryssland som gjorde armbandsur med alarm, om man bortser från den extremt ovanliga Raketa Automatic Alarm. Klockans urtavla har jag inte sett tidigare, men det var ganska vanligt med specialbeställningar för olika jubileum. Själva alarmet är ganska diskret och ersätter inte en väckarklocka, men sitter den på armen så märks det tydligt. Jag ser inte själva larmvisaren i bilden, men den är kanske dold under någon annan visare?

Hur som helst en trevlig klocka och med ett matchande band så blir den riktigt snygg!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det var ju vanligt med beställningstavlor till organisationer eller fabriker till sina anställda!

Kul klocka medinfoto!
 

leicaphile

Panerai
Har kollat nu och det är mycket riktigt ett 2612.1 verk i den. Baksidan har ett vanligt lock med en vridring runt som håller fast det, och en lite gummi o-ring för att hålla tätt.
 
Topp