• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryssen kommer och så har det skapas HISTORIA idag...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Först vill jag tacka meo_swe för det fina priset, tack som faen :p! Tänk att en dålig dejt så här i efterhand kunde vara så lönsam :D, kanske skulle dumpa tjejen och börja dejta nytt igen :angel:. Gillar denna Ryss väldigt mycket, kul att den är manuell också har burit denna på jobbet idag. Men nu frågar ni säkert, vad då skapats HISTORIA vad pratar han om, denna där Af Sjodahls Gentlemannen :p på detta eminenta forum. Vill påminna om denna tråden https://klocksnack.se/threads/flickvännernas-klockintresse.11455/page-2 där jag hade ett inlägg att min kära sambo är lika intresserad av klockor som jag är av knyppling, alltså nada, zero, null, sifir...ja ni fattar.

Trots upprepande försök jag gjort där hon skulle få både Rolex Breitling, Omega, Tissot plus många andra märken, men icke, det har inte dugit.

Förrän NU! När jag har fått mig en Ryssklocka som jag aldrig någonsin har ägt, DÅ...vaknar hon till liv och säger, DEN DÄR KLOCKAN VILL JAG HA!
chockad_54289244_156833705_160688213.jpg


Snacka om jag tappar hakan, kul javisst men det här är ju min Ryss, trots att jag försökte att muta henna med någon av mina Rolex så är hon fast besluten att lägga vantarna på Ryssen.

Trodde inte på underverk innan men det gör jag nu, ska fan tippa några rader LOTTO för plötsligt händer det!

Så en bild på klockan så klart, tagen för några minuter sedan, personen i bakgrunden är tanten, hon skall i alla fall få jobba lite för klockan, satt henne och klippa gräsmattan Hehe.

 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
En "Tankist" borde alla ha!

Som kuriosa kan jag säga att den boettypen är rätt ovanlig med kronan klockan 3. Oftast syns
kronan klockan 2 på denna skönhet!

Klockan är dock helt perfekt!

Kul med CCCP märkningen! Den är från ca 1989!

Det ser ut som du har originalbandet kvar också!


Kul historia!
 

meo_swe

Audemars
Kul att du (och tanten) gillar klockan! Den är en skönhet, och jag kände att den hade en ganska rolig koppling för dig. Fixoflex: Hur ser du att den är från 1989? Skulle vara kul att veta=)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kul att du (och tanten) gillar klockan! Den är en skönhet, och jag kände att den hade en ganska rolig koppling för dig. Fixoflex: Hur ser du att den är från 1989? Skulle vara kul att veta=)

Komandirskieklockor tillverkades under en ganska begränsad tid med CCCP märkning (Sovjetunionen). Denna tavlan med två lumprickar över klockan 12 samt med denna boettmodellen brukar landa kring 1989-1992. På boettens baksida skall det finnas en liten fågel och en soluppgång som också indikerar när klockan tillverkades! Det skall dock poängteras att Vostok inte märkte klockor med exakt datum. Det är endast stilen, tavlan och boetten som avslöjar ålder!
 

jabla

Sarlacc
Vill påminna om denna tråden https://klocksnack.se/threads/flickvännernas-klockintresse.11455/page-2 där jag hade ett inlägg att min kära sambo är lika intresserad av klockor som jag är av knyppling, alltså nada, zero, null, sifir...ja ni fattar.

När jag har fått mig en Ryssklocka som jag aldrig någonsin har ägt, DÅ...vaknar hon till liv och säger, DEN DÄR KLOCKAN VILL JAG HA!

Då väntar vi bara på att få se dig börja knyppla :D
 
Topp