Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ryssen kommer och så har det skapas HISTORIA idag...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 11 september 2013.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Först vill jag tacka meo_swe för det fina priset, tack som faen :p! Tänk att en dålig dejt så här i efterhand kunde vara så lönsam :D, kanske skulle dumpa tjejen och börja dejta nytt igen :angel:. Gillar denna Ryss väldigt mycket, kul att den är manuell också har burit denna på jobbet idag. Men nu frågar ni säkert, vad då skapats HISTORIA vad pratar han om, denna där Af Sjodahls Gentlemannen :p på detta eminenta forum. Vill påminna om denna tråden http://klocksnack.se/threads/flickvännernas-klockintresse.11455/page-2 där jag hade ett inlägg att min kära sambo är lika intresserad av klockor som jag är av knyppling, alltså nada, zero, null, sifir...ja ni fattar.

Trots upprepande försök jag gjort där hon skulle få både Rolex Breitling, Omega, Tissot plus många andra märken, men icke, det har inte dugit.

Förrän NU! När jag har fått mig en Ryssklocka som jag aldrig någonsin har ägt, DÅ...vaknar hon till liv och säger, DEN DÄR KLOCKAN VILL JAG HA! [​IMG]

Snacka om jag tappar hakan, kul javisst men det här är ju min Ryss, trots att jag försökte att muta henna med någon av mina Rolex så är hon fast besluten att lägga vantarna på Ryssen.

Trodde inte på underverk innan men det gör jag nu, ska fan tippa några rader LOTTO för plötsligt händer det!

Så en bild på klockan så klart, tagen för några minuter sedan, personen i bakgrunden är tanten, hon skall i alla fall få jobba lite för klockan, satt henne och klippa gräsmattan Hehe.

wundlander, Sond, Chrisse och 12 andra gillar detta.
  2. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    En "Tankist" borde alla ha!

Som kuriosa kan jag säga att den boettypen är rätt ovanlig med kronan klockan 3. Oftast syns
    kronan klockan 2 på denna skönhet!

Klockan är dock helt perfekt!

Kul med CCCP märkningen! Den är från ca 1989!

Det ser ut som du har originalbandet kvar också!

Kul historia!

meo_swe, Hubbatix, Denke och 1 annan gillar detta.
  3. Hubbatix

Hubbatix Borgare

Snygg ryss! Än är inte miraklens tid förbi. ;-)

Affe gillar detta.
  4. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Den är riktigt cool!!!

Låt henne bära den ett tag, sen kommer hon va fast :)

Affe gillar detta.
  5. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Hahaha...man skall väl inte lämna ett laddat vapen till småbarn, då det kan gå riktigt illa ;)

Chrisse gillar detta.
  6. meo_swe

meo_swe Biskop

Kul att du (och tanten) gillar klockan! Den är en skönhet, och jag kände att den hade en ganska rolig koppling för dig. Fixoflex: Hur ser du att den är från 1989? Skulle vara kul att veta=)

Affe gillar detta.
  7. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Komandirskieklockor tillverkades under en ganska begränsad tid med CCCP märkning (Sovjetunionen). Denna tavlan med två lumprickar över klockan 12 samt med denna boettmodellen brukar landa kring 1989-1992. På boettens baksida skall det finnas en liten fågel och en soluppgång som också indikerar när klockan tillverkades! Det skall dock poängteras att Vostok inte märkte klockor med exakt datum. Det är endast stilen, tavlan och boetten som avslöjar ålder!

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Då väntar vi bara på att få se dig börja knyppla :D

Affe och Icaras gillar detta.
  9. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Du skulle ha större chans att vinna drömvinsten på Lotto än att jag börjar knyppla min vän :angel:

Mårtenssons ur Brookfield