Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SÅLD: Croton(Nivada) 70tals Kronograf

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Mattan, 3 april 2013.

1. Mattan
    Trådstartare

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Till salu en fin Croton som Nivada kallades för den Amerikanska marknaden pga för lik Movado tror jag det var.
    Altså samma klocka som "Nivada Chronomaster aviator seadiver"

daterad till 1971 map yrverket och utseende på visarna.

Boett och glas är fina med lite repor som sig bör men inget större. Mäter c:a 39mm utan krona.20mm luggar.

Inuti sitter ett manuellt Valjoux 7733 som håller tiden mycket bra.
    Dock är kronografen lite strulig. Sekundvisaren funkar som den ska men nollar en tiondel innnan 12(se bilder). Minutvisaren hänger inte alltid med, den vill liksom inte kugga över. Har haft inne den hos Gaston och han har justerat en excenterskruv som jag förstått det men den är visst känslig så den har gått tillbaka igen.
    Detta bör dock inte vara något stort problem för någon som kan då urverket i övrigt är i mycket bra skick enl Gastons.

Den ska vara servad i höstas av handlaren jag köpte av: http://www.lorologiese.com/

På grund av kronograf strulet säljer jag den för 3000, jag betalade själv i höstas 6300SEK.

En grymt fin klocka för lite pengar.

Bifogade filer:

2. Mattan
    Trådstartare

Mattan Präst

Från:
    Västkusten
    Re: FS: Croton(Nivada) 70tals Kronograf

BUmp!

Kom med bud, ALLA beaktas..

3. Mattan
    Trådstartare