• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SÅLD- FS Bernhardt Globemaster

berg35

Omega
Jag har en Bernhardt Globmaster från 2007, nr 105 av 500, med svart tavla och svart vridring till salu.

3869960669_4693fc4df8_b.jpg


Verk: ETA 2826, modifierat för att få gmt komplikationen
Diameter: 42 mm
Tjocklek: 13 mm
Bredd mellan bandhorn: 20 mm
Material: 316L stål
Noggranhet: ca -4 till +3 sek / dygn
Vattentäthet: 200 m

SÅLD

Klockan har en 60 minuters dykvridring istället för 24 timmars som en del har, tex den grön-svarta eller blå-orangea varianten. Länken är väldigt välbygd med solida ändlänkar och skruvar för storleksjustering.
Bandhornen är lätt böjda och gör att klockan sitter riktigt bra på armen.

Kommer med Bernhardts snygga träbox, manual, garantibevis (även om garantin har gått ut) och 3 extra länkbitar.

För mer info läs denna recension: http://www.ablogtoread.com/bernhardt-gl ... om-reader/

3870782426_0bf1c5b4a4_z.jpg


2012-10-15%2020.44.02.jpg


2012-10-15%2020.44.08.jpg


2012-10-15%2020.44.23.jpg


2012-10-15%2020.48.07.jpg
 

watchowner

Cartier
Re: FS Bernhardt Globemaster

Hej, chansning...
Du är inte intresserad av nyinköpt Seiko 5 Sports Auto WHITE MONSTER ?? + PENGAR
Se min annons. Finns i Stockholm på Södermalm.
mvh
Ulf
 

berg35

Omega
Re: Sv: FS Bernhardt Globemaster

Nej, jag köpte en Seiko Orange Monster för en och en halv vecka sedan.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 

barnefko

Omega
Re: FS Bernhardt Globemaster

hej intresserad i ngn byte?

jag har en har en helt oanvänd seiko mod här.
en beadblasted 7002 med safirglas och ploprof dial. kan gärna maila dig bilder eller ladda upp när jag kommer hem.

hör av dig via pm
 

berg35

Omega
Re: FS Bernhardt Globemaster

barnefko skrev:
hej intresserad i ngn byte?

jag har en har en helt oanvänd seiko mod här.
en beadblasted 7002 med safirglas och ploprof dial. kan gärna maila dig bilder eller ladda upp när jag kommer hem.

hör av dig via pm
Nej det låter inte som något jag är intresserad av, tyvärr.
Tack ändå för intresset.

/Jonas
 

Camo00

Patek
Re: Sv: FS Bernhardt Globemaster

Den är nice och helt klart intressant! Vet Du vad den väger? Gissar också att den inte är servad?
 

berg35

Omega
Re: FS Bernhardt Globemaster

Klockan är inte servad någon gång men jag har aldrig upplevt något som antyder att det skulle behövas, men man ska naturligtvis aldrig säga aldrig.

Jag vet inte vad klockan väger, men om det är av intresse kan jag ta med den till jobbet imorgon och lägga den på brevvågen.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: FS Bernhardt Globemaster

berg35 skrev:
Klockan är inte servad någon gång men jag har aldrig upplevt något som antyder att det skulle behövas, men man ska naturligtvis aldrig säga aldrig.

Jag vet inte vad klockan väger, men om det är av intresse kan jag ta med den till jobbet imorgon och lägga den på brevvågen.
Haha, nä det behövs inte. Blev nyfiken bara för den ser väldigt gedigen och tung ut, och jag hatar sladdriga länkar...
 

berg35

Omega
Re: Sv: FS Bernhardt Globemaster

Camo00 skrev:
berg35 skrev:
Klockan är inte servad någon gång men jag har aldrig upplevt något som antyder att det skulle behövas, men man ska naturligtvis aldrig säga aldrig.

Jag vet inte vad klockan väger, men om det är av intresse kan jag ta med den till jobbet imorgon och lägga den på brevvågen.
Haha, nä det behövs inte. Blev nyfiken bara för den ser väldigt gedigen och tung ut, och jag hatar sladdriga länkar...
Jag har inte jättemycket erfarenhet av länkar från andra tillverkare men jag tror verkligen inte att du skulle bli besviken. Enligt recensioner av Bernhardts olika modeller på nätet får länken generellt väldigt bra betyg.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: FS Bernhardt Globemaster

Hör av dig nästa gång du prutar så kanske du kan få ett besök från din kära grannkommun ;-)
 

berg35

Omega
Re: Sv: FS Bernhardt Globemaster

Rber skrev:
Hör av dig nästa gång du prutar så kanske du kan få ett besök från din kära grannkommun ;-)
Prutar..... Nu förstår jag inte vad du menar.. :)

Du får väl ge mig ett bud.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
 
Topp