Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

(SÅLD!) FS el BYTES!: Vintage Tudor/Rolex submariner 9411/0

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av theargonaut, 24 oktober 2012.

1. theargonaut
    Trådstartare

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Öppen för alla möjliga byten!

Ytterligare bättre pris! Flera intressenter, men ingen affär än... Testar att sänka lite till då...

Nu måste väl någon inse hur grym den är och hugga den!

Den enda klocka Du egentligen "behöver", som är lite ovanligare och coolare än en ren Rolex, utan att det ska kosta skjortan, är en "Flinga". Den perfekta "onewatchguy-dinkan", helt enkelt! Det verkar även vara en mer och mer eftertraktad modell och ett bra samlarobjekt.

Säljer alltså nu min fina Tudor/Rolex submariner ref: 9411/0, från 70-talets första hälft, då jag införskaffat en likadan från mitt födelseår istället. (Nördigt, jag vet.) Säljer alltså den jag köpte för ca. 3 mån sedan, av en ”Trusted premium seller” på Chrono24. Ingen box eller cert! Kommer på ett passande no-name reveterat oyster med solida länkar i fint skick med skruvade extra länkbitar, och minimalt med stretch. Om du är trevlig och snabb skickar jag även med ett svart gummi, ett nato samt ett brunt läder, se sista bilden. Samtliga banden i fint skick!

Allt fungerar som det ska. Det mycket pålitliga och lättservade (alltså relativt billig service!) ETA 2784-verket, med quickset-datum, tickar på fint, och håller tiden utmärkt inom +- 5 s./dygn. Servad nyligen enligt förra ägaren (som gav mig 1 års garanti på verkfunktionen!), men ingen dokumentation på det. Dock finns inget servicebehov enligt min urmakares maskin (Ingen dokumentation på det, då han inte har någon skrivare, men kan säkert fixa någon form av dokumentation, om så verkligen önskas.).

Mycket charmig med urtavla och bezelinsert med megamycket härlig ”Wabi”! Normala användarspår finns, men absolut inget som stör IMHO. Fint och proffsigt polerad, se bilder. Förmodligen har den fått nya visare och blivit relumad någon gång under årens lopp, som gör att den har ok med lume, vilket faktiskt är att föredra i mörkret IMHO. Alla ni som har vintageklockor utan lume, vet vad jag menar… Skön patina med små bubblor på tavlan, s.k. ”moondial”, som på många andra exemplar från denna tidsperiod, och ett skönt lagom slitet matchande bezelinsert. Nybytt krona och kronrör, samt trycktestad på Rob Engström för ca 2 mån sedan. (Kostade mig 1200 kr, och dokumentation finns på det!). Gamla kronan och tuben fås naturligtvis med på köpet.

Mer bilder och info skickas gärna på begäran. Jag och klockan finns i Stockholm. Priset kan naturligtvis diskuteras om du är trevlig, snabb och smidig. Annars gäller först till kvarn som vanligt, och referenser finns!

Önskar 19500 [stryk]20500 kr[/stryk] kr + valfri frakt. (Något högre bytesvärde!) Föredrar en ren försäljning, men kan eventuellt ta en billigare vattentät ”Beater” eller något annat skoj som delbetalning.

Mejla bud, frågor, synpunkter på objekt eller säljare, förolämpningar mm.

2. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Re: FS: Vintage Tudor/Rolex submariner 9411/0, s.k. ”Snowfla

Några bytesförslag, men ingen som nappat än...

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

3. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Re: FS: Vintage Tudor/Rolex submariner 9411/0, s.k. ”Snowfla

Nya bilder och nytt pris!

4. theargonaut
    Trådstartare

Från: