• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

**SÅLD***FS: Omega Seamaster f300hz

PierreS

Cartier
Då var det dags att passa den vidare efter några månader i mitt sällskap.
På senare tid har den bara blivit liggandes i lådan och jag känner därför att någon annan kan få nöjet att ta hand om den!

Klockan är enligt uppgift från tidigare ägare från c:a 71-72 och den är i kanonskick med endast lite små swirls på spännet och några enstaka tunna repor på boetten, inget grovt. Finns någon microrepa på glaset men inget som jag tänkt på när jag haft den. Glaset är enligt tidigare ägare bytt, vet dock ej när.
När jag köpte den så saknades ena boettskruven. Det är nu åtgärdat av Omegahandlaren i Eskilstuna som satte dit en ny skruv istället för den provisoriska lösningen som var innan.
Sekundvisaren glider fram helt ryckfritt och håller man klockan mot örat och lyssnar man noga så hör man ett dovt hummande från det elektroniska urverket, nästan som musik :D

Vad jag har förstått när jag läst på olika sidor på nätet så är tydligen denna modell med graderingen 0-12 på vridringen betydligt ovanligare än den vanligare med 0-60 vilket kanske gör den ännu lite mer intressant.

Medföljer gör även ett anpassat svart rallyband med stora hål och deployspänne.

f300_6.jpg


f300_1.jpg


f300_2.jpg


f300_3.jpg


f300_5.jpg


Tänte släppa den för samma peng som jag gett för den med montering av ny skruv vilket blir [stryk]6300:-[/stryk] inkl rek. frakt men har nu SÄNKT TILL [stryk]6000:-[/stryk] rekat inom Sverige !
NU 5500:- inkl rek frakt :shock:

TACK Köparen för en snabb o smidig affär samt KLOCKSNACK för platsen!! :D

Jag och klockan finns i Kvicksund.

Maila mig på pierrestrengell snabela hotmail punkt com
 

Ricrob

Patek
Re: FS: Omega Seamaster f300hz Chronometer

En saknad klocka! Underbar design, fantastisk skick, härligt ljud och prima säljare/pris så det är bara att slå till! Det hade jag gjort om jag hade haft råd.. :(
 

OmegaAndy

Breitling
Re: ***Slå till nu, 6k jämnt**FS: Omega Seamaster f300hz

Inte intresserad av byte med någon av klockorna jag har annons på ??
OmegaAndy
 

PierreS

Cartier
Re: ***Slå till nu, 6k jämnt**FS: Omega Seamaster f300hz

OmegaAndy skrev:
Inte intresserad av byte med någon av klockorna jag har annons på ??
OmegaAndy


Tjena

Tack för erbjudandet men för tillfället är bara ren försäljning aktuellt :)

Mvh

Pierre
 
Topp