• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SÅLD:Vintage Enicar (Savillon) Månfas + årskalender, Automat

oystercase

Cartier
Jag säljer denna 50 tals? Enicar Automat.

märkt med deras varumärke Savillon på tavlan, märkt Enicar på bakboett.
tthe_4169_test_1.jpg


tthe_4169_test_2.jpg


tthe_4169_test_3.jpg


Årskalender, dvs Dag (visas på extra "sekundvisaren), Veckodag, månad + månfas
34mm
Felsa 693 Verk, 17 juvelers, automat
Guldpläterad boett
Alla kalenderfunktioner, månfas mm fungerar, alla korrigeringsknappar, krona mm. fungerar.
Dock så är troligen uppdragsfjädern kass då klockan endast går en kort stund vid uppdragning, troligen hade den i samband med byte av fjäder även mått bra av en service.

Läderarmbandet med Krockoprägling följer ju med så klart.

Crappy bilder men jag kan maila högupplösta vid seriöst intresse, Tavlan är riktigt fin även om det kanske inte framgår på mina mobilbilder. Härligt Vintage gulnad och bara lite småskav på siffronra 1,2 och 12 på datumen, annars tip top.
Boetten har lite skav på bandhornen annars fin.

Pris 3.500:- eller bud, eller byten.
 
Topp