• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säker frakt?

Jelu

Breitling
Hej alla. Jag har lite funderingar kring leveranser av armbandsur. Är pågång att göra mitt första riktiga klockköp och känner mig lite osäker på hur säkert det är med leveranser osv. och vad jag ska akta mig för.
Vad har ni för erfarenheter? Finns det några bra tillvägagångssättt eller något företag som kan leverera säker frakt? Är det något jag ska akta mig för? Tacksam för alla typer av erfarenheter :)
 

rogart-63

Patek
Handlar det om mycket pengar . Välj Postnord värdefrakt . Om det är inom Sverige . Akta dig för banköverföringar om det inte är så att personen är känd av dig själv . Aldrig banköverföring till utlandet :mad:. Använd isåfall Paypal .
 

JohnDoe

Rolex
Kolla referenser, googla, googla, googla, ibland verkar det som skummisarna är fler än de hederliga. Många länder har helt andra uppfattningar om vad box, cert, servad betyder. Sök här på forumet. Finns många trådar om detta. Betala hellre lite mer hos en pålitlig säljare än hitta den lägsta priset. Väldigt billigt betyder i 999/1000 fall problem. Finns massa trådar om de som blivit blåsta med här.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Även om ni använder försäkrad frakt, se till att ha kvitton/värdebevis som styrker värdet på tex klockan.

Postnord känns som ett tveksamt alternativ numera. Anv TNT, DHL, FedEx etc.. upplever jag säkrare.

Eller allra helst kör personlig överlämning.
 
Topp