Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säkra betalsätt vid köp utomlands?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Knallhatt, 19 mars 2014.

1. Knallhatt
    Trådstartare

Knallhatt Torpare

Jag har kommit i kontakt med en säljare (privatsäljare) i utlandet (EU) som jag önskar köpa en klocka av. Vilka säkra betalsätt finns det undrar jag då? Har ingen större lust med att föra över en större summa pengar till en okänd persons konto och hoppas på det bästa, som ni förstår. Finns det något transportbolag som har "cash on delivery"-tjänst eller något liknande?

Hur har ni med erfarenhet av detta gjort?

Klockan är listad på Chrono24, av en privatsäljare som sagt.

2. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Nu kommer jag verka vresig men rent generellt hade jag absolut inte köpt av okänd privatsäljare från utomlands. Såvida han inte har många referenser.

Räven gillar detta.
  3. Knallhatt
    Trådstartare

Knallhatt Torpare

Förstår att du tänker så. Har själv en liknande skepsis. Men om vi nu bortser från det?

4. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Ta en weekend och åk dit. Antar att priset är fördelaktigt, eller så är klockan unik. Båda alternativen kan motivera en resa:)

Men som svar på din fråga... Vet ej, men jag skulle inte skeppa massa drachmer till någon okänd utan en uppsjö av referenser.

5. MJ24

MJ24 Friends of KS

PayPal…i allafall något säkrare än baköverföring.

6. konkas

konkas Friends of KS

Nyfiken - vad är det för klocka?

7. Knallhatt
    Trådstartare

Knallhatt Torpare

Speedmaster Prof.

8. konkas

konkas Friends of KS

9. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Är det någon speciell? Annars finns det på både Blocket och om wayne's fortfarande är till salu har du minst två på svensk mark.

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Får du provision..?

Ernesto gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield