• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säkra betalsätt vid köp utomlands?

Knallhatt

Breitling
Jag har kommit i kontakt med en säljare (privatsäljare) i utlandet (EU) som jag önskar köpa en klocka av. Vilka säkra betalsätt finns det undrar jag då? Har ingen större lust med att föra över en större summa pengar till en okänd persons konto och hoppas på det bästa, som ni förstår. Finns det något transportbolag som har "cash on delivery"-tjänst eller något liknande?

Hur har ni med erfarenhet av detta gjort?

Klockan är listad på Chrono24, av en privatsäljare som sagt.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Nu kommer jag verka vresig men rent generellt hade jag absolut inte köpt av okänd privatsäljare från utomlands. Såvida han inte har många referenser.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ta en weekend och åk dit. Antar att priset är fördelaktigt, eller så är klockan unik. Båda alternativen kan motivera en resa:)

Men som svar på din fråga... Vet ej, men jag skulle inte skeppa massa drachmer till någon okänd utan en uppsjö av referenser.
 
Topp