• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja JLC på blocket - pris?

Priset på c24 är ju bara ett riktmärke precis som du säger. Hemmaplan ger alltid premium enligt mig även om inte alla köpare tänker likadant. Med tanke på att klockan är 16 år (och utan service?) lär du dock ha svårt att kräma ut premiumpris. Om du gillar den så hade jag servat den istället. Då blir den dessutom mer lättsåld om du får för dig att sälja den. Är ganska säker på att det inte är jättemånga som vill köpa en JLC med ett teoretiskt servicebehov.
Jag ska inte säga säkert men om jag minns rätt har den varit inne på service. Jag köpte den av en veteran på ett internationellt forum. Däremot har den aldrig blivit servad i min ägo, som är fyra år.
 
Du har redan tyvärr i värderingarna ovan fått smaka på betalningsviljan här på KS. Vill du sälja något är det lägst pris i världen som gäller för att få någon intresserad. Att moms tillkommer och klockan finns på andra sidan jorden struntar köparna i. Nej, jag har fått rejält bättre betalt på Blocket och så komplicerat är det inte att sälja där. Dölj telefonnumret och använd bara mail. Svara sedan bara på de personer som klarar av att uttrycka sig som folk. Tro mig, du har då sållat bort 95% av problemköparna.
Nej, jag hade väl lite på känn att det skulle vara så också. Men jag är likadan så är väl ingen idé att gnälla. Jag håller nog ändå inte med om att en klocka lokaliserad i Sverige är värd mindre än en i Taiwan.
 
Nej inte utfattiga men inte heller kanonrika. De som har riktigt bra med deg köper inte beggat om det inte är något eftertraktat vintage. De går till en butik för att slippa krångel. De som köper beggat i denna prisklass är som alla andra i medelklass Sverige inpressade i mitten av skattesystemet. Din klocka konkurrerar med julsemestern till Thailand och barnens nya speldatorer. En trevlig jul kostar 100-150k. Då får pappas nya klocka vänta till mars. Sen är kanske referensramarna lite andra här på KS. Klocka för 40-50k är rätt mainstream. Såna har man flera av. När klockorna kostar 150-200k då har man lite färre.
Tur man inte tillhör det klientelet som har det så....tragiskt
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ja, om det är någon som är intresserad här så får han så klart gärna köpa den. Dock tror jag att man når en mycket större publik på blocket, varför jag funderar över prissättning där.

Själv hade jag aldrig ens hört talas om detta forumet för en timme sen trots att jag anser mig vara relativt bevandrad i klocksvängen.
Du har nog inte större seriöst intresserad publik på blocket ..
 

Jonaz

Rolex
4wG23qI.jpg

2Czm75D.jpg

gEUW4Wq.jpg

Fantastisk klocka, hemskt band. Fattar inte fäblessen för vårtiga remmar.
Och, välkommen!
 

DrDre

Patek
Jag ska inte säga säkert men om jag minns rätt har den varit inne på service. Jag köpte den av en veteran på ett internationellt forum. Däremot har den aldrig blivit servad i min ägo, som är fyra år.

Servicehistoriken på den där är nog rätt viktig om man ska diskutera pris. Ligger väl en bra bit norr om 10 tkr förmodar jag?
 
Servicehistoriken på den där är nog rätt viktig om man ska diskutera pris. Ligger väl en bra bit norr om 10 tkr förmodar jag?
Ja, jag tänker inte svära på att den är det för att jag har ett svagt minne av att det stod så i annonsen för fyra år sedan. Jag har inget kvitto i alla fall och det är väl det som spelar roll egentligen.
 

Shadyboy

Cartier
Bara jag som har problem med att se bilderna? (Står bara IMG utan att nåt kommer upp. iPhone-ångest?) Och ursäkta OT-inlägget men det är något med JLC som gör att jag alltid blir nyfiken. Tror att jag undermedvetet vill ha en är jag rädd...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag tänker inte svära på att den är det för att jag har ett svagt minne av att det stod så i annonsen för fyra år sedan. Jag har inget kvitto i alla fall och det är väl det som spelar roll egentligen.
Om den är servad hos JLC så kan du ringa dem eller maila dem och bli upplyst om när senaste servicen utfördes.
 
Om den är servad hos JLC så kan du ringa dem eller maila dem och bli upplyst om när senaste servicen utfördes.
Ok, tack. Kan vara bra att veta för framtiden.

Tack för alla bra svar förresten. Om ni ser den på blocket så vet ni vems det är!

Sen får jag säga att det verkar vara ett väldigt trevligt forum, satt och klickade runt några timmar imorse. Märkligt att jag inte har hittat hit tidigare men det beror nog på att jag aldrig har googlat klockor på svenska tidigare.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Passar väl på att kapa tråden och samtidigt visar upp ännu ett strutsband....möjligen så skulle jag ha lite mörkare band.
Vad ligger värdet på en likadan i 18 k guld, min alltså? Den har fått service 2014-07 och är under förlängd garanti med kvitto och box manualer mm.
IMG_3216.JPG
IMG_2924.JPG
IMG_2589.JPG
 
Jag slängde upp den på blocket. Annonsen känns minst sagt fattig men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Har ni något jag bör lägga till? Lade in den för 52k så finns det 7k att pruta. Det måste väl även den värsta prutaren vara nöjd med?

Första gången jag (eventuellt) säljer något på blocket så får se hur det går. Tänkte jag endast stämmer träff för att sälja med en person som kan komponera en hel mening utan stavfel.

http://www.blocket.se/stockholm/Jaeger_LeCoultre_Master_Geographic_64331588.htm?ca=11&w=1
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag slängde upp den på blocket. Annonsen känns minst sagt fattig men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Har ni något jag bör lägga till? Lade in den för 52k så finns det 7k att pruta. Det måste väl även den värsta prutaren vara nöjd med?

Första gången jag (eventuellt) säljer något på blocket så får se hur det går. Tänkte jag endast stämmer träff för att sälja med en person som kan komponera en hel mening utan stavfel.

http://www.blocket.se/stockholm/Jaeger_LeCoultre_Master_Geographic_64331588.htm?ca=11&w=1

Tror du 7 k räcker för prutning på blocket? :D

Det finns folk som kommer pruta 27 k på det där priset.
 
Topp