• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja JLC på blocket - pris?

Tror du 7 k räcker för prutning på blocket? :D

Det finns folk som kommer pruta 27 k på det där priset.
Eller så här

"Jag har en jättefin Volvo 940 turbo ingen rost, rökfri, djurfri, special trimmad, bilen är värt mycket mer än din klocka. Ska vi byta?"

Vilket antiklimax, inte ett enda idiotiskt mail har jag fått.

Ingen verkar intresserad heller för den delen.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Minns när jag la ut en 911 (då 4-5 år gammal) på blocket och jag fick bytesförslag mot 20 år gamla Volvos, BMW's m.m. Min favorit va snubben som sa: "Mycket bättre att du byter med min BMW, nu när det är finanskris (detta var 2008-2009 nångång) kommer ingen vilja ha den. BMW däremot vill alla alltid ha". Bilen var väl värd typ 1/3 av min.

Aldrig mer Blocket. Särskilt inte för klockor.

Ontopic: Älskar Geographic. En kollega har en med svart urtavla, är enormt avundsjuk. Han köpte sin på Kaplans på en auktion här i höstas. Om ni vill kan jag kika vad han gav för den?
 
Men sen finns det ju sköningar åt andra hållet också. Farsan sålde en bil på telefon till en gubbe (efter han varit och kikat på den och funderat). Han satte över pengar men sen kom han inte och hämtade den på en vecka trots att han bara bodde fem minuter bort.
Ontopic: Älskar Geographic. En kollega har en med svart urtavla, är enormt avundsjuk. Han köpte sin på Kaplans på en auktion här i höstas. Om ni vill kan jag kika vad han gav för den?
Ja, varför inte. Det verkar inte ha sålts någon här på forumet så det kan ju vara intressant att veta prisbilden på de få som sålts i Sverige.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sålt flera klockor på Blocket och de försäljningar har varit lika trevliga, i vissa fall bättre, än de som skett här. Bara fånigt med påståenden om att man ska bli rånad osv. Det är betydligt större risk att ta en öl på Stureplan med klockan om du kollar statistiken.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Men sen finns det ju sköningar åt andra hållet också. Farsan sålde en bil på telefon till en gubbe (efter han varit och kikat på den och funderat). Han satte över pengar men sen kom han inte och hämtade den på en vecka trots att han bara bodde fem minuter bort.

Ja, varför inte. Det verkar inte ha sålts någon här på forumet så det kan ju vara intressant att veta prisbilden på de få som sålts i Sverige.

45 inklusive slagavgift. :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Att köpa en klocka från kaplans är dock värt lite extra för många i jämförelse att köpa från en privatperson
Om man gör upp affären så att man får ett äkthetsbevis hos en AD, så kan jag inte se att det skulle vara sämre än kaplans. Jag har några klockor där som varit fruktansvärt fel beskrivna, men som jag inte orkat klaga på....de kan ha blivit mer kunniga de senaste åren.....kanske.....
(De klockor jag köpt som varit felbeskrivna och sålda som nyskick, är två stycken Citizen Marinstar och en dam BAUME & MERCIER, men jag har käkat och gått vidare....även om jag inte glömt dem.:banghead:)
 
Fy satans helvete vad irriterad jag är nu.

Sänkte den till 40 på blocket igår och fick mail från en som sa att han tar den för 35 idag. Jag sa nej. Kom på att det skulle vara skönt att slippa svara på frågor från alla brevvänner så jag skrev tillbaka att visst, han får ta den för 35. Skönt med en smidig affär.

Vi bestämmer träff och jag masar mig ut till hans butik i kista galleria som ligger på andra sidan stan. Sambon hade bestämt träff med sin syster men hon fick skjuta upp det två timmar eftersom jag behöver bilen. Kommer dit och efter att han vridit på varenda jävla reglage så bestämmer han sig för att fundera på det några dagar.

Hur i helvete tänker folk egentligen? Ska aldrig sälja något på blocket igen.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Kan tänka mig att den går ganska fort här på forumet för 35 annars. Hade inte min årliga budget varit slut så hade iaf jag velat ha den för 35. Cool klocka för dem pengarna.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Fy satans helvete vad irriterad jag är nu.

Sänkte den till 40 på blocket igår och fick mail från en som sa att han tar den för 35 idag. Jag sa nej. Kom på att det skulle vara skönt att slippa svara på frågor från alla brevvänner så jag skrev tillbaka att visst, han får ta den för 35. Skönt med en smidig affär.

Vi bestämmer träff och jag masar mig ut till hans butik i kista galleria som ligger på andra sidan stan. Sambon hade bestämt träff med sin syster men hon fick skjuta upp det två timmar eftersom jag behöver bilen. Kommer dit och efter att han vridit på varenda jävla reglage så bestämmer han sig för att fundera på det några dagar.

Hur i helvete tänker folk egentligen? Ska aldrig sälja något på blocket igen.
Gör som föregående talare sa, lägg ut den här för 35k.
 
Kan tänka mig att den går ganska fort här på forumet för 35 annars. Hade inte min årliga budget varit slut så hade iaf jag velat ha den för 35. Cool klocka för dem pengarna.
Gör som föregående talare sa, lägg ut den här för 35k.

Ja det är väl bara att testa. Säljer den hellre för det priset till någon här på KS än en sån människa.
 
  • Like
Reactions: Ako

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fy satans helvete vad irriterad jag är nu.

Sänkte den till 40 på blocket igår och fick mail från en som sa att han tar den för 35 idag. Jag sa nej. Kom på att det skulle vara skönt att slippa svara på frågor från alla brevvänner så jag skrev tillbaka att visst, han får ta den för 35. Skönt med en smidig affär.

Vi bestämmer träff och jag masar mig ut till hans butik i kista galleria som ligger på andra sidan stan. Sambon hade bestämt träff med sin syster men hon fick skjuta upp det två timmar eftersom jag behöver bilen. Kommer dit och efter att han vridit på varenda jävla reglage så bestämmer han sig för att fundera på det några dagar.

Hur i helvete tänker folk egentligen? Ska aldrig sälja något på blocket igen.
Och folk undrar varför jag föredrar att skicka istället för att träffas.
 
Och folk undrar varför jag föredrar att skicka istället för att träffas.
Ja, hade jag vetat att han bara ville klämma på den hade jag knappast åkt dit. Respektlöst beteende. Irriterad på mig själv att jag inte sa det till honom.

Om du orkar vänta till slutet av februari så blir marknaden bättre.
Den har ju inte blivit såld än så jag får väl vackert vänta. För 35 är det nog den billigaste på nätet så borde inte vara omöjlig att flippa.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Varför inte prova med Kaplans, då sätter du ditt smärtpris på 35 + slagavgift. Har du inte bråttom tar du dessutom bort den genast både härifrån och på blocket, eller höjer till 60.000 överallt så kan auktionen blir bättre.....:)
 

Zingo

Rolex
+1 på att lägga ut den på Kaplans aktion. För övrigt en trevlig klicka som jag förmanade köpt om det var för nån månad sedan.
 
Varför inte prova med Kaplans, då sätter du ditt smärtpris på 35 + slagavgift. Har du inte bråttom tar du dessutom bort den genast både härifrån och på blocket, eller höjer till 60.000 överallt så kan auktionen blir bättre.....:)
+1 på att lägga ut den på Kaplans aktion. För övrigt en trevlig klicka som jag förmanade köpt om det var för nån månad sedan.

Känns ju lite fult att chockhöja priset för att få en bättre auktion. Men ska kika på kaplans. En likadan hade ju gått för 45 där.
Tack för tipset.

Känner mig lite som en bloggare som uppdaterar denna tråden då och då.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
JLC är så tröga att sälja om du jämför med Rolex. Jag tror inte direkt det är priset som avskräcker utan man får ligga kvar på priset om man inte är beredd på att släppa till lågt pris.

Det är inte fult att höja priset, det är bara en marknadsanpassning....;)
Vill de ha en så fin klocka får de också betala.....;)
 
JLC är så tröga att sälja om du jämför med Rolex. Jag tror inte direkt det är priset som avskräcker utan man får ligga kvar på priset om man inte är beredd på att släppa till lågt pris.

Det är inte fult att höja priset, det är bara en marknadsanpassning....;)
Vill de ha en så fin klocka får de också betala.....;)

Ja, JLC verkar vara förvånansvärt opopulära i Sverige. Surt när man ska sälja men om jag köper en annan kan man väl utnyttja prisläget åt andra hållet.
 
Priset på c24 är ju bara ett riktmärke precis som du säger. Hemmaplan ger alltid premium enligt mig även om inte alla köpare tänker likadant. Med tanke på att klockan är 16 år (och utan service?) lär du dock ha svårt att kräma ut premiumpris. Om du gillar den så hade jag servat den istället. Då blir den dessutom mer lättsåld om du får för dig att sälja den. Är ganska säker på att det inte är jättemånga som vill köpa en JLC med ett teoretiskt servicebehov.
Kollade hur säkert den håller tiden nu. Klockade in den på 0,09 sekunders avvikelse på tre timmar. Det måste väl vara väldigt bra på en klocka som inte blivit servad på minst fyra år?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kollade hur säkert den håller tiden nu. Klockade in den på 0,09 sekunders avvikelse på tre timmar. Det måste väl vara väldigt bra på en klocka som inte blivit servad på minst fyra år?
JLC-spec är -1/+6 men även en klocka som håller tiden löjligt bra kan vara i behov av service. Många är rädda för att serva JLC pga hög servicekostnad. Hade servat först, sålt sen.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
JLC-spec är -1/+6 men även en klocka som håller tiden löjligt bra kan vara i behov av service. Många är rädda för att serva JLC pga hög servicekostnad. Hade servat först, sålt sen.
Såg tråden och blir lite sugen på en. Vad ungefär kan en service kosta? Bör man lämna till AD?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg tråden och blir lite sugen på en. Vad ungefär kan en service kosta? Bör man lämna till AD?
JLC är ju fina grejer så jag hade inte lämnat till vem som helst, tror inte heller vem som helst tar på sig jobbet. Servicepriserna på JLC varierar rätt mycket beroende på modell. Nymans Ur servar vissa modeller men inte alla. Ring dem och ring JLC och fråga. Gissar på typ 7-8 papp.
 
Topp