• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

sälja min rolex

memdo.123

Breitling
hej jag har en rolex som jag har fått från min morbror. men jag ska sälja klockan en submariner 116613ln för 85000kr men när jag har sålt klockan måste jag skatta pengarna?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Svar negativt! Men varför skall du sälja en sådan fin gåva?! Ännu värre om det är så att du fått ärva den!

Det står ju naturligtvis alla fritt att göra vad dom vill med sina gåvor och arvegods, men i min värld så tycker jag att det är lite konstigt och nästan lite brist på respekt. Har du fått med box, cert och tillbehören! 85k kan vara dyrt om man inte vet hur klockan ser ut, vad som följer med klockan osv. Är den helt ny och oanvänd så ligger väl priset som du begärt någonstans vid 85k.
 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Välkommen till KS!
Håller med @Af Sjodahl , är du verkligen säker på att sälja den klockan? Utan att sett bilder så låter det ju som om du har fått den av din morbror så borde du behålla den och sedan bygga vidare din samling med andra klockor. Om du nu är intresserad av klockor förstås och inte bara vill ha pengar till annat?

Valet är givetvis ditt och du har säkert bra skäl att sälja, men jag tror många av oss på forumet kommer rekommendera dig att behålla den. Och nej, du behöver inte skatta för pengarna som du får vid en eventuell försäljning.

Edit: Vilken bra smak av din morbror att välja just den modellen!
 
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Om du säljer i syfte att köpa en annan klocka av klass, förstår jag. Annars förstår jag inte alls.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
H
ska vara helt ärlig om att rolex är inte min grej har redan en Tissot klocka som jag är nöjd med och som kostar 900kr

Haha...den enda likheten din Tissot klocka har med Rolex är att båda visa tiden! Du måste ha en jäkligt schysst morbror med alldeles för mycket pengar, varför hade du inte kunnat önska dig den klocka du ville ha då?! Om det nu var en present, så kan det inte varit några större problem att gå tillbaka till butiken där klockan köptes och byta ut klockan till någon annan klocka som du kanske gillat mer, förstår mig inte på dagens ungdom faktiskt.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kul att du är nöjd med din Tissot. Men du måste väl hålla med om att din gåva är bra vassare. Finns entusiaster här som sparar rätt länge för att kunna få tag på en sån. Hade jag varit på dåligt humör hade jag skrivit "sopprot" ;)
 

Greven

Audemars
Fantastisk morbror! Du tror inte han kommer undra vad du gjort med den när ni ses och du berättar att du sålde den direkt då fått den?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fråga om han vill ha tillbaka den istället. Det är ju en smula oartigt att sälja presenter. Han har säkert kvar kvittot och kan lämna tillbaka den. Vilken butik är den köpt från? :)
 

memdo.123

Breitling
han är fantastisk hahaha verkligen men jag ville som sagt bara veta om jag skulle skatta den för att nu när jag läser era trådar så får jag dåligt samvete om att sälja klockan
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Och du har fått svar på den frågan! Så din fråga var om du måste skatta på en klocka som man får i present, tänkte då du var tvungen att nämna att du fått klockan av din morbror. Och JA, någonstans mellan 80-85k får du!
 
Topp