• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sälja strumpor på K&S, är det ok?

MJ24

Patek
2-Faktor
Vill bara lyfta frågan eftersom det börjar bli lite väl OT ibland på K&S, och även om det inte finns klara regler för vad som kan säljas eller inte, tycker i alla fall jag att vi skulle kunna komma till någon form av intern överenskommelse om vad som är ok eller inte att lägga upp på K&S.

Jag börjar gärna med att säga att jag inte tycker det är ok att sälja strumpor, begagnade jeans eller slita converse på K&S!

Alltså, nån måtta får det vara på hur OT det kan vara på vårt älskad KLOCKsnack!!
 

Max N S

Omega
Ironiskt nog har ju Hugo boss några skitklockor i sitt sortiment, så kanske kan vara lite som att sälja en PP/rolex keps eller liknande? :facepalm:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Man slutar aldrig att förvånas, gått så pass långt att man inte bryr sig. Även fast det är roligt att skratta åt haha.
KS kläder hade varit the shit, strumpor, kalsonger, en hel kollektion!
 
  • Like
Reactions: CLT

Lowe92

Cartier
Det är väl lite väl OT men får han inte sålt något lär han ju heller inte lägga ut mer annonser heller iofs.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Jag ligger bakom säljannonsen ifråga och nej den är inte på skämt. Tänkte hellre kränga skiten än slänga nya HB-strumpor eller orka en Blocket annons... Och nej säljreglerna är inte oklara (har ni läst dem?).

Ser inte heller att sälj-forumet är överbelamrat med OT-annonser men det verkar vara ett stort problem ändå?
 

CLT

Rolex
Jag ligger bakom säljannonsen ifråga och nej den är inte på skämt. Tänkte hellre kränga skiten än slänga nya HB-strumpor eller orka en Blocket annons... Och nej säljreglerna är inte oklara (har ni läst dem?).

Ser inte heller att sälj-forumet är överbelamrat med OT-annonser men det verkar vara ett stort problem ändå?
Varför säljer man strumpor?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Så jobbigt är det ju inte att hoppa över de få OT-annonser som finns...

Handlar inte om OT generellt, utan att vi själva bör ha lite fingertoppskänsla om vad som ska annonseras på K&S.
OT är ok till viss del, men jag tycker det går för långt i bland.

Vissa saker kanske är mer ämnade för Blocket, eller varför inte som en lapp på den lokala ICAbutiken.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Upp med ett OT-sälj separat. Hur kul sin helst att gå igenom alla annonser.

En vacker dag dyker det säker in en Mustang Mamba i bra skick, då ska jag vara där - redo med swish. :bawling:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Om jag ska vara seriös, eftersom de som ropar "bajsnödigt" inte förstår. Jag tycker det är ett snyltarbeteende att utnyttja ett klockforums köp/sälj-avdelning för att annonsera ut strumpor (även HUGO BOSS) och annat junk. Forumet är gratis för alla användare och i gengäld kan vi ju i alla fall försöka hålla köp&sälj on topic - klockor och klockrelaterat.
Ibland kan det såklart finnas en anledning att lägga ut en annons på något "schysst" men då "schysst" uppenbarligen är extremt subjektivt så faller nog det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Upp med ett OT-sälj separat. Hur kul sin helst att gå igenom alla annonser.

En vacker dag dyker det säker in en Mustang Mamba i bra skick, då ska jag vara där - redo med swish. :bawling:
Ja, ett blocket, fast gratis. Jag tror admin skulle uppskatta alla timmar de behöver lägga på att rensa upp den delen av forumet. Jättebra idé!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Varför inte sätta upp en regel om att OT annonser kostar istället, en nätt summa till KS eller BCF, snäppet under blocket/tradera?
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Om jag ska vara seriös, eftersom de som ropar "bajsnödigt" inte förstår. Jag tycker det är ett snyltarbeteende att utnyttja ett klockforums köp/sälj-avdelning för att annonsera ut strumpor (även HUGO BOSS) och annat junk. Forumet är gratis för alla användare och i gengäld kan vi ju i alla fall försöka hålla köp&sälj on topic - klockor och klockrelaterat.
Ibland kan det såklart finnas en anledning att lägga ut en annons på något "schysst" men då "schysst" uppenbarligen är extremt subjektivt så faller nog det.

Om man nu har ett köp och sälj-forum där det enligt reglerna är tillåtet att sälja annat än klockrelaterade prylar, vad är problemet? Ärligt talat tycker jag de som har synpunkter på vad som annonserats ska hålla klaffen så länge man följer forumets regler och det inte är något olagligt.
 
Tänkte hellre kränga skiten än slänga nya HB-strumpor eller orka en Blocket annons...

Du kunde ju helt enkelt använda dom själv istället för att slänga dom?

Visst, det är okej med reglerna -men reglerna är satta så att det ska kunna finnas lite OT annonser, många här (ink jag själv) gillar en del OT annonser men man måste ha lite fingertoppskänsla själv när det gäller vad man lägger ut...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Om man nu har ett köp och sälj-forum där det enligt reglerna är tillåtet att sälja annat än klockrelaterade prylar, vad är problemet? Ärligt talat tycker jag de som har synpunkter på vad som annonserats ska hålla klaffen så länge man följer forumets regler och det inte är något olagligt.


Lägg ner nu.

Du gick över gränsen vad som accepteras.

Släpp det och gå vidare.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
inte för att spä på mer nu men tyvärr har du ju ej taggat korrekt och således kan man ej filtrera bort denna OT annons. Den ligger taggad som "säljes". Kanske är en anledning till att folk stör sig extra mycket?
 

Hugii

Audemars
allvarligt, en tråd till?

Fattar inte vad som är mer konstigt/störande med ett par nya strumpor än övriga klädesplagg som säljs? Jag är emot OT, och framförallt begagnade kläder oavsett VAD de kostade när säljaren köpte dem.

För min del röstar jag gärna för ett förbud när det kommer till kläde. Tradera och blocker erbjuder en bredare kundkrets :)
 
Topp