• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljare med fler annonser

GT_karl

Omega
Hallå alla

Tänkte se om flera har samma funderingar som mig.

Om någon säljare har flera annonser ute samtidig på nästan nya klockor, ofta bara testade och med plasten kvar. Kvitto och cert, samt med mycket bra historik av tidigare försäljningar. ( vilket jag anser är ofta på KS köp&sälj)

Min första tanke är att det är skumt... andra kanske bara ser en bra deal och att alla rutor för en trygg affär är kryssade.

Så här tänker jag:

*Klart säljaren har bra omdömen från tidigare affärer, båda parter är nöjda - pengar betalade och troligen en bra affär för köparen (menar att klockan inte sålts till underpris)

*Ofta attraktiva modeller som flera önskar köpa = lätt sålda.

*När klockan är såld så kan du ofta se att en liknande modell läggs upp av samma säljare inom några månader igen.

Vad händer om klockan kommer från skumma affärer och sedan säljs vidare till en ovetande köpare?
Finns det flera risker för mig som köpare?
Bra sätt att tvätta pengar på?

Är det bara jag som har samma tankar? är jag fel ute med mitt resonemang?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det går köpa lättsålda klockor från stabila gråhandlare på c24, typ en ny sub Nodate, som du kan sälja med 5-10k profit dagen efter du fått den. Många gör väl detta för att de vet att det är enkla extrapengar.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Det går köpa lättsålda klockor från stabila gråhandlare på c24, typ en ny sub Nodate, som du kan sälja med 5-10k profit dagen efter du fått den. Många gör väl detta för att de vet att det är enkla extrapengar.
Jag såg en sub igår på ch för 55 inkl trusted checkout. Du menar att man får 65 eller ens 60 för den dagen efter? Tippar snarare på 55-56 .. :)
 
Topp