Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljare utan referenser

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hazmania, 21 juni 2015.

1. Hazmania
    Trådstartare

Hazmania Bonde

Hej alla,

Det finns en klockan på köp och sälj som jag är intresserad av. Säljaren har inga referenser på "Good guy/bad guy" och har inte jättemånga inlägg i forumet har varit medlem i drygt ett år. Tyvärr har jag ingen möjlighet till f2f affär. Vad hade ni gjort som nästa steg, eller hade ni struntat i affären? Någon gång måste det vara säljarens första tänker jag.

2. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Väldigt svårt att svara på. Har säljaren varit medlem länge, hur många inlägg, vilken sorts inlägg har hen skrivit, i vilka trådar? Finns någon här som kan gå i god för säljaren? Sådana frågor hade jag ställt mig om det varit jag som skulle köpa.

Floduttern, Rookie och yonsson gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    För du har så mycket referenser här att det är säkert att sälja till dig? ;)
    Referenser säger inte allt. Är klockan så dyr att du vill ha referenser kanske det finns någon som kan gå i god för honom? Eller så kanske någon du litar på här på forumet kan göra upp affären åt dig där köparen bor? Mitt dyraste klockköp gjorde jag till en privatperson i Italien utan referenser. Fick bra vibbar. :D

Edit: Bra tråd förresten och relevant frågeställning.

MLP, Apansson och Savagear114 gillar detta.
  4. Hazmania
    Trådstartare

Hazmania Bonde

Nej jag var inte några referenser men kommer ju att skicka pengar innan klockan skickas så det blir ju referensen:)
    Hur hittar jag någon som vill gå i godo för någon?

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Fråga säljaren. Finns många som har sina bröder, kollegor eller dylikt här. Vilken stad gäller det? Finns säkert någon med referenser som kan hjälpa dig och köpa den lokalt åt dig annars.

bjrn gillar detta.
  6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Som sagt fråga säljaren. Bra start att börja så.

7. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Är det en "vanlig" klocka på köp och sälj?

8. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Lägg upp en tråd med säljarens namn och fråga öppet på forumet om någon vet vem hen ör eller om någon gjort affärer med densamme

Typ: referenskoll på xxxxxxxx

9. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Googla "blocketpaket"

10. Linkan

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bra tråd! en oerhört relevant fråga som jag också har undrat över

11. popeofdenim

popeofdenim Bonde

Från:
    Skåne
    Hur ofta vet man vem man handlar av på blocket t.ex..?

12. Xalle

Xalle Friends of KS

Nu gäller ju inte diskussionen blocket ;)

Mr Chance gillar detta.
  13. majkot

majkot Torpare

Jag är nyligen registrerad medlem som skapat ett konto främst för att sälja ett par klockor. Insåg sedan att det ingår ett par krav för att annonsera. Känns väl rimligt. Hoppas att jag inte framstår som allt för suspekt trots att det är ett par enklare ur som behöver komma bort från min klocklåda.
    Skulle ni hellre rekommendera mig att sälja på Blocket istället för Klocksnack?
    Vänligen
    /Mikael

14. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Nejdå, håll dig här inne i värmen på KS och följ ''kraven'' för att få annonsera. Är det klockor som någon gärna vill köpa så säljer du dem lika snabbt här som på blocket, om inte snabbare till och med. Var bara rak och ärlig i kommunikationen med evt köpare så går allt som på räls.

/ Daniel

yonsson gillar detta.
  15. popeofdenim

popeofdenim Bonde

Från:
    Skåne
    nej men det är väl en rimlig jämförelse när det handlar om att köpa och sälja? ;)

16. Xalle

Xalle Friends of KS

Nej ;)

yonsson gillar detta.
  17. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Om klockan kostar 10 000 eller mindre så kan ni använda Blocket "betala direkt" ändå. Säljaren lägger upp en annons på Blocket, kontaktar dig så fort den blir godkänd och ligger ute. Du köper den omgående via "betala direkt" och köparen tar därefter bort annonsen. Då är pengarna låsta till att du har fått klockan och säljaren vet att du har betalt och inte kan dra tillbaka betalningen hur som helst.
    Kostar säljaren lite för annonsen men ni kan göra upp om att dela på den kostnaden om ni båda tycker det.

alfgren gillar detta.
  18. Hazmania
    Trådstartare

Hazmania Bonde

Tack för all svar.

Börjar med att kontakta vederbörande sedan har jag fått lite tips PM:ade till mig. Mycket hjälpsamt av alla.

Mårtenssons ur Brookfield