• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljer klockor åt företag på K&S?

V

Cartier
Då är vi alla överens att riktlinjer måste uppdateras med en ny punkt (punkt 11) som ställer krav på säljaren att uppge sin ev roll som ombud.
:bookworm:

Varför inte som någon skrivit tidigare i tråden att man måste äga klockan man säljer?
Det finns väl en anledning till de 20 inläggen innan man kan posta på K&S, så varför skulle man få frikort från det bara för att man skaffar ett ombud?
 

V

Cartier
Jag tänker inte outa någon, men har man huvudet på skaft så är det inte speciellt svårt..

Håller med om att det inte bör outas, även om mitt huvud är under armen och jag inte har en aning om vilka det syftas på ;)

Som ny på forumet är det svårt att se annonseringsmönster och vilka som eventuellt agerar bulvaner eller inte och det kanske inte är rimligt att man ska behöva studera K&S bakåt i tiden för att vara säker på att man har att göra med en "reko" försäljare.
Så jag tycker återigen att det är på plats med en ny regel att man ska äga klockan man säljer och det verkar ju finnas någon form av konsensus att det i annat fall kan vara problematiskt.

EDIT: Stavfel
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Håller med om att det inte bör outas, även om mitt huvud är under armen och jag inte har en aning om vilka det syftas på ;)

Som ny på forumet är det svårt att se annonseringsmönster och vilka som eventuellt agerar bulvaner eller inte och det kanske inte är rimligt att man ska behöva studera K&S bakåt i tiden för att vara säker på att man har att göra med en "reko" försäljare.
Så jag tycker återigen att det är på plats med en ny regel att man ska äga klockan man säljer och det verkar ju finnas någon form av konsensus att det i annat fall kan vara problematiskt.

EDIT: Stavfel

Du vet att alla är sökbara? Det innebär att du kan söka på alla inlägg din säljare gjort..
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Speciellt svårt är det nog inte för de medlemmar som har hängt här ett tag men alla nya då?

Trevligt att alla nya medlemmar får gissa... Är det KS --anda...??
Hur menar du? Det är nog inte så att någon skulle erkänna att de agerar bulvan åt en handlare, bara för att någon påstår det i den här tråden.

Du får nog hänga här ett tag och skapa dig en ecen uppfattning om vem som säljer vad, alternativt fråga någon via pm.

Särskilt svårt är det egentligen inte. En privatperson som under ett år lägger ut säg drygt 20 st säljesannonser på hyfsat nya +30K Rolex, hur låter det?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Koppla ihop bulvanförsäljning med ord som okänd servicehistorik och dåliga eller obefintliga beskrivningar av objekts fel/skador (vilket jag upplever är fallet) så är det en riktig skitsäljare ur kundsynpunkt. Lite som en husförsäljare som "inte vet något" om huset. Har man inte upplyst om fel, så kan man antas inte veta om dem och därmed slipper man ta ansvar. I och med att det helt plötsligt inte är ett företag som säljer så slipper man även ge garanti och ångerrätt. Att bulvanen skulle ta sitt ansvar ser jag som högst icketroligt.

Är man dessutom bulvan åt en professionell klockkunnare som enkelt ser fel och i alla fall någorlunda lätt kan bedöma ett urverk, då är det riktigt jävla illa.
 
Topp