• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Säljes/Bytes: Rolex Datejust 116200 på Jubilee (16/05/28) *SÅLD*

Norra

Panerai
Tjena!
Lägger nu upp min knappt 2.5 månader gamla Datejust till salu. Det är den svarttavlade med stavindex och Roulette-datumskivan, som jag förut aldrig haft en chans att se i butiker, har varit en beställningsvara de gånger jag varit hos Rolex ADs i Stockholm i alla fall.. nu såg jag den och klippte den på en gång.

Den kommer med allt som vid nyköp, inklusive den gröna hangtagen som introducerades 1 juli 2015, som innebär 5-års garanti (fram till 28 juni 2021). Den gröna hangtagen innebär även skärpta noggrannhetsstandard (+/-2s/d) samt att serviceintervallerna numera är 10 år istället för de rekommenderade 5 åren. Rätta mig via PM om jag har fel :D Väljer du att serva klockan var femte år ändå, så innebär det att du har en klocka under garanti livet ut, bland det som gör Rolex till vad det är ;)

Klockan är i jättefint, nästintill nyskick, inte en enda repa, hack, dinga eller jack, dock så finns det de klassiska och oundvikliga spåren av bruk, främst på de polerade delarna av klockan samt kring det "osynliga" låset som numera DJ36 har. Aldrig använd som beater/vardagsklocka.

Fler bilder kan tas vid intresse.

Priset sätter jag till 45' med viss prutförmån vid seriöst intresse (ord.pris är 59.900, trots att prislappen säger 59.000, den satt på en Oyster-länk och jag ville ha den på Jubileen, men fick jag den första prislappen..).
Affären gör jag helst f2f i Stockholm, men jag kan skicka och då står jag för rek.
Enda bytet som är aktuellt är mot en Rolex Sub "no date", ref. 114060. Jag erbjuder ingen retur då pengarna eventuellt skall till en 114060.

Krav vid bytesaffär;

Du måste ha goda referenser på KS.
F2F-affär.
Full set på din 114060.
Samt att den är från 2016, och i lika bra skick.
Pengar i mellanskillnad åt ditt håll, förstås.

Tack för titten, och annonsplatsen!

Referenstråd; https://klocksnack.se/threads/norra.43295/

Bilder nedan!

20160911_203225.jpg
20160911_203248.jpg
20160911_203309.jpg
20160911_203238.jpg
20160911_203318.jpg
20160911_203428.jpg
20160911_203301.jpg
 
Senast ändrad:
Topp