Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes: Vintage Longines-dressare i guld på stål (Prisbump)

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av hemingway1999, 13 juni 2013.

1. hemingway1999
    Trådstartare

hemingway1999 Friends of KS

Trots en initial förälskelse börjar jag inse att jag inte riktigt faller för den här klockan så den får lämna för nya objekt. En vintage Longines Admiral i guld på stål. 34 mm. Mycket bra skick. Rotorn rasslar något men det är inget som stört mig och det påverkar inte gången enligt urmakaren.

Jag köpte den på TTT i december 2012. När jag köpte den lämnade jag in den till Bergströms Ur i Uppsala som justerade gången och senast jag körde den några dagar gick den ca +5 sek/dygn. Klockan kommer med det nästan nya ödleband som följde med när jag köpte klockan plus ett nästan nytt Hirschband i ödleskinn. Har för mig att jag betalade 3.800 och jag vill ha 3.500 skickat. Det kan vara värt att nämna att den förra ägaren servade klockan på Bergströms Ur i Malmö i april 2012 för 4.800. Bara servicekostnaden var alltså högre än priset på själva klockan men i och med att han sålde den så billigt till mig så kör jag samma prisnivå.

Maila mig för frågor eller mer bilder på hahman@kth.se.

/Henrik

Det är den vänstra som är till salu.

Jakob B och Bojke gillar detta.
  2. hemingway1999
    Trådstartare

3. hemingway1999
    Trådstartare

4. hemingway1999
    Trådstartare

Prisbump. Sänker till 3.500.

/Henrik

5. hemingway1999
    Trådstartare

Bumpelibump!

6. Kettil

Kettil Biskop

Det måste var ett bra pris!

7. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Vad är det för verk i den?

8. hemingway1999
    Trådstartare

Ja, jag tycker verkligen det :)

9. hemingway1999
    Trådstartare

Hmmm. Vet ärligt talat inte. Jag kan ta ner den till urmakaren i morgon och se om han hinner öppna den och ge besked.

/Henrik

10. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Okej, men det är inte nödvändigt är egentligen bara ute efter verket i sådant fall. Behöver ett cal. 290 verk.

Sjöö Sandström Royal Straps