• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljuppdrag

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Har sagt det till andra intressenter förr, men barken gör verkligen klockan perfekt. Hoppas inte att ni tar det här som någon sales pitch, men när ljuset slår perfekt och barken bara lyser upp i ditt ansikte, då får man en riktigt härlig feeling. Tycker att det är riktigt synd att denna klocka måste gå, men det är vad det är!
Den är tjusig, barken är fin, minns att jag kollade in dina bilder och att vi pratade om den. Om du vill bli av med den, så sänk priset så går den nog jävligt fort på forumet :) (istället för att torska procent hos handlare etc).
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Priset skall stå kvar efter såld vara.

Inte tas bort efter avslut



image.png
 

Apansson

Torpare
Ja om man kollar på köp/säljprovis på många auktionsfirmor så ligger det på minst 30%. Kaplans t.ex är ju 35% (15 + 20). Svårt att se hur hur någon som jobbar med detta yrkesmässigt kan gå runt på mindre marginal. De måste ju ta moms på mellanskillnaden, dvs på kommissionen. Möjligt att någon som kör det halvsvart på nätet kan klara sig på mindre men jag skulle inte vilja lämna bort min klocka mot ett löfte om "pengar sedan" till någon som inte har en ordentlig ekonomi och försäkringar.
Edit: vi har haft många räkneexempel i olika trådar vad det kostar att driva verksamhet. Det är bara när du mycket stora volymer och snabba lageromsättningar som du klarar dig på låg marginal, dvs under 10%. Självklart funkar det bra med låg marginal om du har sjukpennning, a-kassa och jobbar svart. Men det är väl inte riktigt rimliga kalkyler.
Kaplans tar 7% på det jag säljer där just nu. Bara pruta ned provisionen...
 
Topp