• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sänkta priser på Sinn i Sverige...

...pratade med Daniel på Erikson Urhandel idag och han sa att dom har sänkt sina priser på alla Sinn så att dom matchar dom mot Sinn.de, många har ju sagt att Sinn har varit dyra i Sverige och därmed köpt från tyskland men numera så kan man handla för samma pris direkt av Erikson Urahndel som är den enda Svenska ADn, dom skickar även fraktfritt för dom som inte kan ta sig till butiken i Sundbyberg sa han...

Lite prisexempel jag fick, dessa ska nu vara dom svenska listpriserna...

Sinn U1 med länk -14 390 SEK

Sinn UX med länk -15 290 SEK

Sinn EZM3 med länk -14 690 SEK

Sinn 356 med länk -13 190 SEK

Sinn U2 med länk -20 490 SEK

Sinn 756 med länk -19 190 SEK

Rätt schysst med en sprillans U1 för straxt över 14k tycker jag iallafall...
 
Aha, måste kollas upp!

Edit: Mycket riktigt, 40mm. Stenhård ju, riktig beaterkaraktär på den.

Yup...

188.jpg


Sinn1.jpg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Trevligt att de börjar bli lite mer humana med priserna... De ligger dock fortfarande flera tusen dyrare än Sinn-AD från Tyskland :/ fast jag måste erkänna att det är bra att butikspriser och nätpriser börjat jämnas ut en aning
 

frere

Audemars
2-Faktor
Som sagt, stenhård. Kul med kronan vid 9. Vad kan en sån gå loss på beggad mån tro?

Beggad 40 mm med kronan kl 9 = EZM1. Den enda verkligt mytiska sinn-modellen, som tyvärr har ett löjligt pris nuförtiden.
ezm1full.jpg


Vad kommer detta göra med andrahandsvärdet?
Rimligen sjunker det...men jag tror att de flesta sinn som säljs beggade i sverige är sålda i annat land från början och att andrahandsvärdet redan är påverkat av det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sinn gör så sjukt stilrena klockor! Skulle kunna tänka mig en UX, U1, 103, 104, 556 mm mm.
Klämde på StrawberryFields Sinn och den imponerade helt klart. Han lovade en recension...
 
Topp