Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Så få färger på Yachtmaster :-(

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mangusta, 21 juni 2014.

1. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Yachtmaster har bara en färg på urtavlan så vitt jag vet på stålmodellen, dvs silver, om man vill ha 35 mm eller den mindre. Why, oh why? :( Har jag missat något? Finns den i andra färger? Ska den komma i blått även på de mindre modellerna? Vad tycker ni om YM i stort? Hiss eller diss?

2. Nexus

Nexus Präst

Var det inte någon dåre här som gick loss på som bezel med spritpenna för att göra den lite festligare? Annars vet jag att Af Sjodahl bytt tavla på sin i efterhand.

Affe gillar detta.
  3. emilarne

emilarne Borgare

Tror det var samma dåre?

4. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Ska du köpa en 29 mm eller är det en allmän betraktelse?

Tavlan YM har (inte den blå) tycker jag gör en stor del av klockan. Att ändra färg till blå eller annan färg tar bort känslan att ha en äkta (både bildligt och bokstavligt talat) . Platina tavla är grym. Tillsammans med snygg länk och snygg rest av klockan.

Det finns säkert någon som kan byta tavla om det är intressant. Såg någon som färgat om sin tavla.

5. mullvad_65

mullvad_65 Bonde

Från:
    ett annat ställe
  6. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Spritpenna! :D

Jag tycker att platinatavlan gör hela klockan färglös på något vis. Den blir så intetsägande medans den blåa YM verkligen sticker ut och är så himla fin. Tycker det är synd att den bara finns i silver på 35 mm och 29 mm. :(

7. Mw79

Mw79 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Men den där färlösheten är lite det som gör klockan. Även om jag tycker att den ser riktigt bra ut med blå tavla och som du säger sticker ut mera så gillar jag den enkla färgskalan med platinatavlan. Vill man ha en mera färgglad klocka så skulle jag satsa på en sub för där finns så många flera tavlor att välja på, eller kanske en GMT.

jabla gillar detta.
  8. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Mm, det stämmer väl som du säger om Sub men YM skulle ju vara så himla fin om den hade mer färger att välja på. Jag har så svårt för urtavlor i silver/platina. :( Tycker dom är oerhört svåra att läsa av också men det har jag läst nånstans att det har att göra med ett visst synfel.

9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Platinatavlan är väldigt svår att göra rättvisa på bild, måste ses i verkligheten innan man dissar den.
    Klicka på bilden så blir den rejält stor. :)

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Det var chefen ju NiklasArvid

NiklasArvid gillar detta.
  11. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

...projektet begravdes. utan ceremonier. till havs... :confused:

jäkla YM:en, älskar den fast den är ju inte kul öht...;)

12. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Det där var grymt snyggt! Vilken skillnad lite färg kan göra!

Alltså... jag har alltid älskat YM men nyligen tyckte jag att den blev så färglös och när jag såg den nya blåa så blev jag lite kär faktiskt. Men om du har en så kanske du kan svara på om du aldrig upplever att den "försvinner" just för att inget står ut på den när allt är silverfärgat och smälter ihop?

jabla gillar detta.
  13. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

jo, den är grå som en riksdagsdebatt i november, osynlig på armen för alla utom möjligen bäraren, helt oläsbar i vargtimmans gryningsljus ...jag skulle gärna testa en blå tavla...

14. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Oläsbar ja, silverfärgade tavlor är nästan omöjliga att läsa av för mig om jag inte fokuserar i tre minuter först. :D Ska tydligen ha något att göra med ett visst synfel har jag läst. Så vilken skulle du hellre ha - blå eller den du har?

15. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Yep, ett visst synfel, det har jag också.

Har inte sett den blå live, men den lockar. Fast en icke-fråga ännu då den icke föres i gentleman-size 35mm...

jabla gillar detta.
  16. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag såg den live och den är svinfin. Jag vill också ha den i 35 mm men Rolex har ju inte tagit sitt förnuft tillfånga än. :mad:

17. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

En om AD rear ut stål YM i 35 mm och 29 mm betyder det att det ska komma nya färger på tavlan då? Någon som har hört om nya färger är på väg? På OP ska det ju tydligen komma nya färger på urtavlan nu i sommar så kanske även på YM?

18. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Eller att de tar de ur produktion och då kommer det aldrig en blå tavla....

19. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Det tänkte jag inte på. Vet du om de mindre YM ska tas ur produktion? Den var drygt 20 000 kr billigare än normalt. (Rean tog slut i lördags.)

20. Marhoi

Marhoi Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bara jag som inte tycker att YM bidrar något till Rolex modell-flora? Helt intetsägande klocka för mig. Fulare variant av Sub och SD.

.... inväntar raseriet

21. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag tycker den är superfin i blått men just i platina är den intetsägande. Inte ens 20 000 kronors rabatt kunde få mig att köpa den i platina. ;)

22. Spencer

De har fasat ut guld/stål i mindre storlekar plus vissa guld så allt talar för att de försvinner..

23. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Jag förstår. Det blir spännande att se om YM försvinner helt då under 40 mm. Om det är så så kommer det inte att finnas några dykar/sportmodeller alls under 35 mm eller glömmer jag någon modell?

24. Spencer

25. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Aj då. Jag kanske borde ha slagit till iaf fast det inte är någon drömklocka i platina. :banghead:

Mårtenssons ur Brookfield