• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så här i valtider så har jag en önskan!!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vill inte att denna skönhet ska förknippas med SD!!
image.jpg

Kan vi inte komma överens om att kalla denna underbara klocka och dess yngre syskon för ex vis "Dweller",Sea-Dweller eller SEA-DWELLER?!
Vad som helst är bättre än SD!!! Vilket iofs nästan, jag säger nästan kan appliceras rakt av på valet i höst... Vad som helst är bättre än SD!! :)
 

Rivalen

Rolex
Tycker inte partiet SD skall få påverka oss att ändra en gammal kär förkortning för SeaDwellern. Låt oss inte påverkas utan vi kan gilla Sverige och t ex svenska fanan och klockan SD och inte låta någon annan ta över eller förknippas med våra symboler så att vi nästan börjar skämmas för dem. SD är en bra förkortning för SeaDwellern och det kan nog inte missförstås i sitt sammanhang.
 

MBx

Cartier
Jag vill inte att denna skönhet ska förknippas med SD!!

Kan vi inte komma överens om att kalla denna underbara klocka och dess yngre syskon för ex vis "Dweller",Sea-Dweller eller SEA-DWELLER?!
Vad som helst är bättre än SD!!! Vilket iofs nästan, jag säger nästan kan appliceras rakt av på valet i höst... Vad som helst är bättre än SD!! :)

Var det inte väldigt, väldigt långsökt?o_O Eller missar jag associationsbanorna där den enda gemensamma nämnaren är två versala bokstäver!?

För övrigt tycker jag inte att något politiskt parti eller organisation ska "ta" namn/symboler/uttryck/what ever från hedervärda verksamheter. Sträck på ryggen och säg med stolthet att du står för SD - Sea Dwellern alltså. Annars vinner SD - partiet alltså.
 

Dr Stein

Cartier
Jag tänker direkt på Sverigedemokraterna när jag ser SD, innan jag kommer på att det är Sea-Dweller som avses, oavsett sammanhang...

Finns det förresten någon annan klocka som förkortas som ett parti? :)
 

MBx

Cartier
Jag tänker direkt på Sverigedemokraterna när jag ser SD, innan jag kommer på att det är Sea-Dweller som avses, oavsett sammanhang...

Finns det förresten någon annan klocka som förkortas som ett parti? :)

Om du bär en Audemars Piguet skulle det kunna tolkas som att du stöder Arbetarpartiet.:facepalm:

Sedan måste var och en förstå att de med en 1-666-0 är förtappade själar.;)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vill inte bli förknippad med denna förväxling och därför jag kör en Daytona ;)

Ps. årets sömnigaste tråd!?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är det inte lite barnsligt resonemang? Det här är ett klockforum så är väl inte någon som kan missta vad som menas med SD här? Det blir lite som att bojkotta vissa blommor för att något parti har de som symbol eller vägra använda röda respektive blå kläder för att det är fel politisk falang.
Slappna av lite i stället och strunta i att det i ett annat sammanhang kan betyda något annat, det kommer ändå inte påverka någon om de röstar på SD eller inte.
 

san

Cartier
2-Faktor
Eller så tar man det hela med en nypa salt och inser att det sades med glimten i ögat. Möjligtvis undantaget den sista meningen. Med all rätt dock.
 

JAH42

Friends of KS
Den här avbönen duger inte Ricvin! Du har uppenbarligen felaktig värdegrund som bär en facistklocka med blackface!

Tyckte du detta var ett tramsigt inlägg? Det var det också, men så var även den ängsliga trådstarten.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lyxproblem får mig ibland att undra hur folk tänker. Som kontrast kan jag berätta att jag precis satt med en klient som fått båda sina armar avhuggna.
Å då tyckte du att min något ironiska tråd var den tröttaste för i år?! Med tanke på en del andra trådar så får det mig att undra hur du tänkte..
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller så tar man det hela med en nypa salt och inser att det sades med glimten i ögat. Möjligtvis undantaget den sista meningen. Med all rätt dock.
What he said!!
Trodde inte mitt lilla infall imorse skulle väcka så många sovande björnar.
Ni kan inte på fullaste allvar tro att jag var 100% allvarlig i att jag ville att ni ska kalla min klocka för det ena eller det andra?!
Associationen slog mig imorse när jag läste en annan tråd ang en SUB och en SD.
Det enda som var 100% allvar var den sista meningen.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
What he said!!
Trodde inte mitt lilla infall imorse skulle väcka så många sovande björnar.
Ni kan inte på fullaste allvar tro att jag var 100% allvarlig i att jag ville att ni ska kalla min klocka för det ena eller det andra?!
Associationen slog mig imorse när jag läste en annan tråd ang en SUB och en SD.
Det enda som var 100% allvar var den sista meningen.

Det kan vara svårt att avgöra om ett kort inlägg är ironiskt eller inte och jag har hört folk som på fullaste allvar tycker man ska döpa om saker eller bojkott vissa varor bara för att det kan förknippas med något parti/land man inte gillar. Så man vet aldrig, även om jag inte har fått det intrycket av dig.
 
Topp