• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så har man blivit med Rolex igen

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
I våras så köpte jag min första Rolex en 16710 från 2007 i kanonskick. Sedan dess har det funnits tankar på fler klockor med kronan. Det är ändånåt visst med Rolex. Inte blev det mindre ha begär efter semestern i Stockholm där jag bla fick ordentligt med egentid hos Rob E under min födelsedag. :). Men klockresan i sommar innehöll lite Omegor istället...med facit i hand en kul resa men kanske lite oekonomiskt...Jag har under en period haft svårt att hitta den där klockan som sitter perfekt på mig och som jag kan ha till allt, både i jobb, fest o casual. Jag vill gärna ha klockor som är sportiga, lagom stora men ändå enkla att bära såväl upp dressat som ner dressat.

Hursomhelst så prövade jag en SUB-C hos Rob E. Den satt som en smäck och kändes rätt. Just där och då borde jag kanske slagit till men valde en PO istället. Har sedan dess sett en hel del SUB-C här på KS och sakta men säkert insett att detta kan bara sluta på ett sätt. Efter att i förra veckan klämt på en kollegas så bestämde jag mig. Ut med annons på PO och AT och efter knappt ett dygn var de sålda. Sedan upp med en köpes annons på en 116610LN och efter nåt dygn så hittade jag en som knappt var 1 år och som dessutom fanns inom 5 mil från mig. Jag och säljaren träffades hos Zethraeus Urmakeri i Växjö för att kika på klockan så att allt var i sin ordning. Klockan i sig visade sig vara i princip nyskick och med fullset som sig bör på en nästan ny klocka.

Lite bilder. (ursäkta kvalitén men det var rätt skumt ljus hemma)
IMG_4351.JPG
IMG_4352.JPG
IMG_4353.JPG
FullSizeRender.jpg

IMG_4346.JPG


Jag var lite orolig för att klockan inte skulle bäras tillräckligt stort men direkt så blev jag imponerad om hur den trots sina 40mm bärs mkt större pga av den större caset o den keramiska ringen. klar skillnad mot ex min 16710. Tyngden (151g) känns perfekt avvägd och länken sitter hur bra som helst. Jag har definitivthittat en klocka som passar in 100% på det jag ville ha. Jag är nåt så in i ..... NÖJD! :cigar:. Kommer förmodligen bära denna varje dag nu :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bra där, grattis till en modern klassiker! Bra flyt du hade på säljandet och köpandet också :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Grattis!
Hur går den in under manchetten? Jag har fått för mig att den är lite för stor(=hög), men det kanske är jag som är fel ute. Jämför gärna med AT.

Den går in fint under manchetten om man vill. Skulle säga samma höjd ungefär som AT 38,5. Känslan är så tycker jag. Har inte mätt ;)
 
Topp