• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så laddar du mobilen bäst!

Trelingon

Omega
Sååå många diskussioner man haft!!!:banghead:

Önskar däremot lite mer siffror, nummer och mer konkret fakta..:bored:

Gillar hur denna tråd kan vända:p
 
  • Like
Reactions: JLW

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Låter aldrig min Tele va kvar i väggen efter den nått 100%
Kör ut batteriet tills telefonen dör 2 ggr i månaden.
 

lofgreno

Audemars
Näe att ladda ur helt är definitivt inte att rekommendera med dagens Liuthium batterier.
Samsungs sk fast charging verkar dock slita mycket på batteriet. Min S6a´s batteri är helt slut numera...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Å hur faan ska man bära sig åt för att inte iPhonen ska stänga av sig själv när det är en smula kyligt ute? Jo jag förstår att man kan köpa en telefon av ngt annat fabrikat..
Men om man nu fått en lur tillhandahållen av jobbet då. Men ändå vill kunna använda den ute när det är minusgrader? Har hänt flera gånger att skiten dött, haft allt mellan 40-80% i kapacitet kvar. Luren dör... Stoppar i laddaren när man kommer in igen och VIPS!! så har man samma kapacitet som när den stängdes av..
 

engst

Cartier
Iphone och kyla...

1. Använd handsfree
2. Ta med en powerbank
3. Använd senaste operativsystemet. Dök upp en bugg sent i höstas som medförde samma problem som kyla. Kylan är illa nog.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Näe att ladda ur helt är definitivt inte att rekommendera med dagens Liuthium batterier.
Samsungs sk fast charging verkar dock slita mycket på batteriet. Min S6a´s batteri är helt slut numera...

Bra påpekande angående laddningstemperaturer.
Helst ska tydligen tempen inte överstiga speciellt mycket över 30 grader under laddning... enligt Accubattery hamnar tempen på min Nexus 6p på runt 36 grader med quick charge. En lösning kan ju vara om man köper en batteripack och laddar från den, som då laddar långsammare (men inte extremt segt!) men får svalare temperaturer.
 
Topp